مساجد باید مرکز جهادتبیین باشند
کد خبر: 4115837
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
امام جمعه بخش بهاران:

مساجد باید مرکز جهادتبیین باشند

امام جمعه بخش بهاران با بیان‌اینکه مساجد باید مرکز جهادتبیین باشند، گفت: مساجد کانون‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند که می‌توانند در امر جهاد تبیین موًر باشند، لذا روحانیون باید حلقه‌های جهادتبیین‌ را در مساجد آغاز و به نقش این جبهه در جهادتبیین بیشتر توجه کنند.

جلسه جهاد تبیین با محوریت مساجد با حضور امام جمعه بخش بهاران و مبلغین

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضازاده، امام جمعه بخش بهاران در دهمین مجمع عمومی مربیان تربیتی شجره طیبه صالحین سپاه گرگان با موضوعات جهادتبیین و فعال‌سازی مساجد فاقد روحانی که امروز، ۲۹ دی ماه با حضور استادیار صالحین استان، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان، فرمانده سپاه گرگان و استادیاران صالحین این شهرستان در دفتر امام جمعه بخش بهاران برگزار شد، با بیان اینکه اهل منبر، مبلغین و روحانیون نقش ویژه‌ای در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کننددارند، گفت: رسانه مسجد ضمن تبیین دستاوردها باید جنایات گذشته به ثروت و نیروی انسانی کشور را به مردم بازگو نمایند و این رسالت سنگین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تمام نظریه‌های، نظریه پردازان تغییر کرد، گفت: امروز نظام اسلامی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیاری دست یافته و کارآمدی خود را نشان داده است. از این رو رسانه‌ها از جمله رسانه مسجد وظیفه دارد که در قالب امروزی و به زبان بین المللی دستاوردهای نظام اسلامی را با گفتمان و منطق انقلاب برای همگان تبیین کند.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به این‌که مساجد می‌توانند به خوبی جهادتبیین را انجام دهند، گفت: باید دقت داشته باشیم که در چه نقطه و جایگاهی از تاریخ قرار داریم زیرا برخی مواقع راه را اشتباه می‌رویم و این موجب بروز افتراق در جامعه می‌شود.

مساجد کانون‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند که می‌توانند در امر جهاد تبیین کمک کنند و روحانیت با همه فضل و کرم اگر بخواهد در این‌مسیر کم اثر و بی‌فروغ باشد در جنگ جهانی رسانه بازنده خواهیم بود، پس باید در مساجد حلقه‌های جهادتبیین‌ را در مساجد آغاز و نقش این جبهه را جهادتبیین بیشتر توجه کنند.

امام جمعه بخش بهاران بر تقویت مرکز اصلی جهاد تبیین به ویژه مسجد تأکید کرد و گفت: اگر مساجد به خوبی نقش خود را در جهادتبیین ایفا کنند ما در جامعه و به خصوص مدارس شاهد پر شدن ذهن جوانان از شبهات نخواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha