اعلام ویژه‌برنامه‌های ۱۲ بهمن در تهران
کد خبر: 4118357
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

اعلام ویژه‌برنامه‌های ۱۲ بهمن در تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در روز ۱۲ بهمن مراسمی در حرم مطهر برگزار می‌شود و آقای قالیباف سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

حجت الاسلام محمودی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز، دهم بهمن، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نجات ملت ایران از نظام سلطه و حکومت شاهنشاهی سبب شد تا عزت، اقتدار و بالندگی مردم و جوانان این مرز وبوم به نمایش گذاشته شود و دستاورد‌های غرورآفرین انقلاب اسلامی شاهد این مدعاست.

وی افزود: اکنون که به لطف الهی چهل و چهارمین سالگرد ورود امام راحل به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم مراسم و برنامه‌های متعدد از سوی کمیته‌های ستاد برگزاری دهه فجر در نظر گرفته شده که در هفته استقبال از دهه فجر درحال اجراست و انشاءالله در یوم‌الله ۱۲ بهمن اجرا خواهد شد.

تشکیل 32 کمیته دهه فجر در تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش ستاد دهه فجر استان تهران تشکیل شده است، افزود: این ستاد، ۳۲ کمیته دارد و دلیل اینکه تعداد کمیته‌هایش نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است به خاطر این است که برخی ادارات خودشان کمیته‌های جداگانه راه‌اندازی کرده‌اند.

محمودی بیان کرد: در هفته استقبال، آیین ادای احترام و نثار گل به امام راحل را داریم که در این هفته سازمان‌ها و ادارات حضور پیدا خواهند کرد. درواقع ما با افزایش درخواست‌ها برای نثار گل و ادای احترام مواجه هستیم که حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. همچنین در هفته استقبال، شست‌وشوی مرقد منور امام راحل با گلاب کاشان از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان انجام می‌شود. تزئین و گل‌آرایی حرم مطهر امام راحل، آماده‌سازی و مهیا کردن حرم مطهر برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین دهه فجر در یوم‌الله دوازدهم بهمن، فراخوان سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و مردم‌نهاد و هماهنگی برای جانمایی و صدور مجوز برپایی غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی در مسیر‌های راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، آذین‌بندی و فضاسازی ویژه شهر تهران، آذین‌بندی و فضاسازی ویژه محیط داخلی و بیرونی ادارات، سازمان‌ها، مساجد، مدارس، ویژه برنامه جهاد تبیین در ۱۰۰ مسجد محوری استان تهران، آغاز جشن‌های دانش آموزی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در ورزشگاه سرپوشیده ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور دانش آموزان تهران که روز دوشنبه ۱۰ بهمن ساعت ۱۰:۰۰ صبح با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش انجام می‌شود، از دیگر برنامه‌های مهم و محوری برای هفته استقبال است.

وی بیان کرد: همچنین در آستانه چهل و چهارمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزاری یادواره دو هزار و ۸۶۷ شهید کارگر استان تهران را خواهیم داشت که روز یکشنبه ۹ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های دوازدهم بهمن

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به برنامه‌‎های در نظر گرفته شده برای دوازدهم بهمن ماه گفت: روز ۱۲ بهمن روز پرخاطره‌ای است و باید در اذهان جوانان ما زنده نگاه داشته شود و برای این منظور برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده که در این راستا در روز ۱۲ بهمن مراسمی در حرم مطهر برگزار می‌شود و آقای قالیباف سخنران ویژه این مراسم خواهد بود و این مراسم ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و مداحی حاج داوود شکاری و حضور خانواده‌های معظم شهدا، همه اقشار مردم و اقلیت‌های دینی را خواهیم داشت و پس از آن ساعت ۱۱ صبح همان روز در مکان جلوس برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و در آنجا هم ادای احترام انجام خواهد. در حرم امام راحل پیام خانواده‌های شهدا مانند شهید عجمیان قرائت می‌شود.

محمودی ادامه داد: در روز دوازدهم بهمن رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود و این مسیر هم گلباران خواهد شد. در این روز زنگ انقلاب رأس ساعت ۹:۳۳ صبح در تمام مدارس به صدا در می‌آید و همچنین و تمام مکان‌های منتسب به امام خمینی(ره) مانند بیت شریف ایشان در خمین، قم، نجف اشرف، نوفل لوشاتو، مدرسه رفاه و ... گلباران می‌شوند.

وی به برگزاری برنامه میهمانی لاله‌‎ها یا آئین عطرافشانی و گلباران مزار مطر شهدا اشاره کرد و در این رابطه گفت: روز پنجشنبه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۴:۰۰ درهمه ۳۴۴ گلزار‌های شهدای استان تهران گل‌باران و عطرافشان می‌شوند و در گلزار شهدای بهشت زهرا (سلام‌الله علیها) حضور مسئولان لشگری و کشوری را خواهیم داشت. علاوه بر آن از شهدای ادیان توحیدی امسال در گلزار شهدای زرتشتی در منطقه قصر فیروزه تهران تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha