امام خمینی (ره) به اسلام معنایی دوباره بخشید + فیلم
کد خبر: 4120674
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
همسر شیخ زکزاکی در وبینار «گفتمان انقلاب اسلامی در فرآیند تکامل»:

امام خمینی (ره) به اسلام معنایی دوباره بخشید + فیلم

«معلمه زینت ابراهیم»، همسر شیخ ابراهیم زکزاکی؛ رهبر جنبش اسلامی نیجریه، نهضت امام خمینی(ره) را عامل خروج جهان اسلام از سلطه امپریالیسم و کمونیسم دانست و افزود: امام به اسلام معنایی دوباره بخشید و ثابت کرد دین می‌تواند بار دیگر حکومت را به دست گیرد.

به گزارش ایکنا، در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) وبیناری بین‌المللی با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی در فرآیند تکامل» را امروز چهارشنبه، ۱۹ بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج قاسم ابوالقاسم، مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت؛ سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، بلال اللقیس، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان و زینت ابراهیم، همسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:


«زینت ابراهیم»، فعال سیاسی و همسر شیخ ابراهیم زکزاکی، پیامی ویدئویی به این وبینار ارسال کرد که متن آن بدین شرح است:

این فرصت را مغتنم شمرده و به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری رهبر کبیر و عزیزمان، حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) که خداوند به او اجر فراوان بدهد را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که بیشتر مسلمانان و می‌توانم بگویم تمام جهان به دلیل سلطه امپریالیسم و استعمار و به دلیل تبلیغات و شستشوی مغزی که صدها سال است انجام شده بود سرافکنده بودند. به طوری که حتی در آن زمان برخی مسلمان احساس می‌کردند هر چیزی که با اسلام مرتبط باشد، واپس‌گرا و عقب‌مانده و غیر متمدن تلقی می‌شود.

خروج از سیطره اردوگاه شرق و غرب

در چنین برهه‌ای از تاریخ مسلمانان، این انقلاب بزرگ به پیروزی رسید. پیش از آن آنچه در جهان مسلط بود، دو ابرقدرت بودند. این چیزی بود که در آن زمان در جهان حاکم بود، بنابر این شما یا متعلق به اردوگاه سرمایه‌داری بودید یا متعلق به اردوگاه کمونیستی. دنیای سرمایه‌داری به رهبری شیطان بزرگ و اروپای غربی و بلوک کمونیستی توسط شوروی سابق رهبری می‌شد. بنابراین در آن زمان برخی از مردم احساس می‌کردند که اسلام نمی‌تواند برگردد و حکومت کند. در واقع آنها موفق شده بودند حتی مسلمانان را به این باور برسانند که اسلام و دین یک چیز است و زندگی روزمره چیز دیگری است. در آن زمان غرور مسلمین در قرن‌ها سلطه امپریالیسم و استعمار و البته سهل‌انگاری از جانب خود مسلمانان پایمال شده بود. در این زمان بود که این انقلاب شکوهمند به یاری خداوند به پیروزی رسید. امام خمینی فقط به خدا توکل داشت. ايمان بزرگ و خالصانه و اخلاص در نیت و توكل او به خدا پایه و اساس حرکت او بود و وفاداری به راه و سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) او را به موفقیت رساند.

مطرح کردن اسلام به منزله روش زندگی

امام در طول عمر خود همواره از اسلام و مسلمین سخن می‌گفت. او فرقه گرا نبود و درباره اسلام و مسلمانان صحبت می‌کرد. او مسلمانان را دعوت می‌کرد که به اجماع و وحدت برگردند و به تعالیم اسلام همانطور که شایسته است عمل کنند. زیرا اسلام فقط یک دین نیست آنطور که غربی‌ها از دین برداشت می‌کنند. آنها می‌گویند آنچه را که مربوط به خدا است به خدا بده و آنچه را که مربوط به قیصر است به قیصر بده.

اسلام به این معنا یک دین نیست بلکه یک روش کامل زندگی است. امام همان کسی است که در آن زمان این معنا را به اسلام بازگرداند. چون در آن زمان می‌گفتند بله اسلام زمانی حکومت می‌کرد، اسلام حدود 14 قرن پیش توانسته بود زندگی مردم را اداره کند اما اکنون مانع توسعه و پیشرفت صنعتی شده است. اسلام نمی‌تواند الان برگردد و حکومت کند.

می‌گفتند اسلام در روزگاری که مردم بر شتر سوار بودند حکومت می‌کرد و این چیزی بود که در آن زمان تبلیغ می‌شد. در آن زمان اکثر ما فعال اسلامی بودیم، حتی وقتی می‌خواستیم مردم را متقاعد کنیم که اسلام می‌تواند دوباره حکومت کند، برخی از مسلمانان فکر می‌کردند که اسلام نمی‌تواند دوباره حکومت و نمی‌تواند دوباره زندگی ما را اداره کند. این انقلاب در ایران بود که به همه مسلمانان جهان و نه تنها مسلمانان، بلکه به غیر مسلمانها امید بخشید که وقتی در مسیر درست باشید، پیروزی از آن شما خواهد بود.

لزوم قدردانی از  نعمت انقلاب

بنابراین در این جا از برادران و خواهرانم در ایران می‌خواهم که این نعمت‌های بزرگ الهی که به آنها عطا شده را دست کم نگیرند. این وضعیتی است که اینجا در نیجریه و این بخش از جهان وجود دارد. نه تنها در نیجریه، زیرا جنبش اسلامی محدود به نیجریه نیست، برخی از برادران ما در نیجر هستند؛ ما برادرانی در کامرون و دیگر جاها داریم که با شرایط دشواری روبه‌رو هستند. می‌دانید این چیزی است که ما اکنون برای آن مبارزه می‌کنیم. چیزی که شما قبلا برای آن مبارزه می‌کردید و پدر و مادرتان و شاید پدربزرگ‌هایتان جانشان را برای آن فدا کردند.

شاید بعضی از شما که الان زندگی می‌کنید در آن زمان جوان بودید و بعضی از شما حتی در زمان شاه زندانی بودید. حتی برخی از شما شکنجه شدید، پس این نعمت بزرگی را که خداوند به شما ارزانی داشته دست کم نگیرید. این یک نعمت بزرگ است. ما اینجا برای به دست آوردن آن با دشواری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. به همین دلیل است که ما تحت آزار و اذیت بوده‌ایم و هنوز هم مورد آزار و اذیت هستیم. اما هنوز با گذشت 44 سال از پیروزی انقلاب و درست از شروع انقلاب، شیطان بزرگ و متحدانش مانع از این می‌شدند که جمهوری اسلامی به موفقیت برسد. شما می‌دانید که شیطان نمی‌خواهد به کلام حق گوش کند. آنها هنوز امیدوارند که انقلاب را شکست دهند.
آنها هنوز امیدوارند که انقلاب شکست بخورد تا همه چیز را نابود کنند، پس شما برادران در ایران که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنید در خط مقدم هستید.

برادران و خواهران! لطفاً به دشمنان اسلام فرصت ندهید، زیرا اگر به آنها فرصت بدهید، متضرر خواهید شد، زیرا آنها دروغ می‌گویند و برخی از مردم فریب آنها را خورده‌اند که اگر تسلیم شیطان بزرگ و یارانش شوید دنیای شما به بهشت تبدیل خواهد شد. این حرف‌ها دروغ هستند، ما داریم در شرایطی مشابه زمان شاه زندگی می‌کنیم. بنابراین ما می‌دانیم که آنها چه می‌گویند. نباید اجازه دهید دشمنان اسلام شما را فریب دهند. لطفاً به خاطر خدا دشمنان خود را بشناسید و بدانید که امام بارها و بارها فرمودند که انقلاب تنها برای به دست آوردن رفاه دنیوی انجام نشده است بلکه بیشتر به خاطر اجرای احکام خداوند انجام شد. پس باید با هر دشواری روبرو شدید آخرت را در نظر داشته باشید اگر در مسیر انقلاب منحرف شدید، باید بدانید که در آخرت سرفکنده خواهید شد. وعده خداوند است که اگر راه خدا را دنبال کنید، او شما را یاری خواهد کرد. کارها در دنیا برایتان آسان خواهد شد و در آخرت ماوایی نیکو خواهید داشت پس هنگامی که از خدا پیروی کردید و هرزمانی که با خدا بودید او به شما کمک خواهد کرد.
تمام زندگی ما امتحان است و خداوند ما را امتحان خواهد کرد. ما آزمایش می‌شویم و تا زمانی که سرانجام روحمان از بدن خارج شود و از این دنیا برویم همچنان آزمایش می‌شویم. ما فقط برای لذت بردن از زندگی اینجا نیستیم. ما اینجا هستیم تا خدا ما را بیازماید و ببیند چه کسی سزاوار زندگی سعادتمندانه اخروی و زندگی بهشتی است. همان زندگی که خداوند متعال و پیامبر آن را اینگونه توصیف می‌کنند که هرگز کسی چنین لذتی را ندیده و هیچ کسی هرگز نمی‌تواند آن زندگی بزرگ را تصور کند. یک زندگی سرشار از لذت، یک زندگی با آرامش، یک زندگی سرشار از سعادت و همه چیزهایی که می‌توانید به آن فکر کنید. پس خداوند ما را در این آزمایش قرار داده است تا زندگی خوبی در آخرت داشته باشیم. پس هر چیزی که اینجا اتفاق می‌افتد فقط آزمایش است. خدا فقط می‌خواهد ما را امتحان کند. من مردم را چنانکه امام می‌گفت و بارها در سخنانش تکرار می‌کرد مورد خطاب قرار می‌دهم. ایشان زمانی که در این دنیا با ما بودند همیشه مردم را دعوت می‌کردند که هوشیار و مراقب باشند. همگی باید سرباز خدا باشید، باید هوشیار باشید و راه مستقیمی را که امام برای برقراری آن آمد ادامه دهید.

تبعیت از مقام معظم رهبری

الحمدلله پس از رحلت امام، خداوند به ما کسی را مانند امام عطا فرموده است که دنباله رو او است و آن شخص همان سید آیت الله خامنه‌ای است که خداوند او را حفظ کند. این درس بزرگی است که خداوند او را رهبر ما قرار داده است. کسی که جانشین امام شد و فقط از مسیر امام پیروی می‌کند و از راه امام منحرف نمی‌شود. بنابراین بسیار مهم است که از رهبری آیت الله خامنه‌ای پیروی کنید. شما نباید به حرف دیگران گوش دهید. چون ایشان در راه امام قدم گذاشته است.

الحمدلله ما خوشبختیم که امام را شناختیم و ایشان را دیدیم و سخنان ایشان را شنیدیم و مبارزه ایشان را هم دیدیم و می‌دانیم که آیت الله خامنه‌ای کاملاً در مسیر امام است. پس توصيه من به برادران و خواهرانم در ايران اين است كه از او پیروی کنید زيرا اوست كه راه واقعی امام را به شما نشان می‌دهد و هر كه خلاف آن را بگويد درست نیست. خداوند این انقلاب را حفظ کند، خداوند ملت بزرگ ایران و اسلام را حفظ کند و از همه بندگان خوب خدا در ایران و در سراسر جهان محافظت کند. از خدا می‌خواهیم در ظهور امام بزرگوار منتظر و عزیزمان حضرت قائم (عج) تعجیل فرماید و ما را بر دشمنان پیروز گرداند.

انتهای پیام
captcha