نظارت و ارزیابی رکن مهم در تحقق نقشه مهندسی فرهنگی است
کد خبر: 4120913
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
استاندار خراسان‌شمالی:

نظارت و ارزیابی رکن مهم در تحقق نقشه مهندسی فرهنگی است

محمدرضا حسین‌نژاد گفت: در استان خراسان‌شمالی مسیر اصلی در توسعه توجه به مسائل فرهنگی است، لذا رکن مهم در تحقق و اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی، نظارت و ارزیابی است.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی، صبح امروز، 20 بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور برگزار شد با تأکید بر اینکه در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی باید موضوع ارزیابی و مورد اهتمام جدی‌تر قرار گیرد اظهار کرد: پس از مراحل تدوین و اجرا، ارزیابی باید انجام شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی به این مهم باید حساسیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر ارزیابی‌ها در نقشه مهندسی فرهنگی دقیق نباشد سمت و سوق مسائل فرهنگی برای ما روشن نخواهد شد که امیدواریم با بهره‌مندی از نظرات اندیشمندان بتوانیم دقت نظر در برش استانی آن اعمال شود.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: ما باید به سمت تقویت انسجام ملی و علوم شناختی برویم، چراکه تقویت علوم شناختی مهم‌ترین راه برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی است. کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده امکان‌پذیر است و باید از این موضوع غفلت نشود.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت با هدف افزایش و استحکام بنیان خانواده ایجاد شده است، اظهار کرد: خراسان‌شمالی کانون تجمع خرده‌فرهنگ‌هاست. عفو عمومی که توسط معظم رهبری مورد موافقت قرار گرفت، مهم‌ترین حرکت در تقویت انسجام ملی است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید انسجام در هزینه‌کرد داشته باشد، تصریح کرد: همه اعتبارات به‌صورت خرد خرد به دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد که در نهایت فقط به پرداخت حقوق هزینه می‌شود و در پایان خروجی مورد قبولی ندارد‌.

انتهای پیام
captcha