53 دقيقه از «سینما متروپل» در اكران جشنواره نيست!
کد خبر: 4121225
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
باشه‌آهنگر در نشست فیلم فجر:

53 دقيقه از «سینما متروپل» در اكران جشنواره نيست!

کارگردان «سینما متروپل» گفت: «سرو زیر آب» سند تاریخی در حوزه شهدای اهواز است. سندی گویاتر از این فیلم درباره این موضوع وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «متروپل» با حضور، محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان، سیدحامد حسینی تهیه‌کننده، حامد باشه‌آهنگر نویسنده، علیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری، حمید باشه‌آهنگر تدوین‌گر و کامران خلج طراح چهره‌پردازی و فرید قبادی و شهریار فرد بازیگران شامگاه 21 بهمن برگزار شد.

در ابتدای جلسه ضمن تسلیت به خانواده زلزله‌زدگان خوی گفت: سال ۵۹ آبادان به محاصره افتاد و آنچه باید مقاومت مردم را برجسته می‌کرد حضور و نگاه فرهنگی بود که در خود سینما متروپل انجام می‌شد. من بچه همان متروپل هستم. شاید آنجا سی قدم هم نبود. همان زمان ما و تعدادی از بچه‌ها تصمیم گرفتيم سینما راه بيندازیم، فیلم نمایش دهيم و بقیه این ماجراها را در فیلم می‌بینید.

وی افزود: نسخه‌ اصلی ۱۹۰ دقیقه است اما نسخه‌ای که شما تماشا کردید، ۱۳۷ دقیقه است. فیلم هنوز ۴۰ درصد از جلوه‌های ویژه‌اش مانده است. درباره اکران فیلم هم نمی‌دانم چه زمانی فرصت پیش آید. ما اکنون در وضعیت محاصره‌ای هستیم و از آینده خبر نداریم. فیلم پیچیدگی خاصی ندارد و من معتقدم فراتر از هر چیزی فرهنگ و هنر، روح‌ها و قلب‌ها و انسان‌ها را به ویژه در کشور ما نزدیک کند.

آهنگر ادامه داد: «متروپل» درامی با داستانک‌های مختلف است که هر کدام با درام اصلی پیش می‌روند. در واقع، در یک شهر محاصره شده، قصه‌های متعددی وجود دارد و پیش می‌روند. حتی فکر می‌کنم نکاتی وجود داشت که باید بیشتر درباره آن‌ها در فیلم صحبت می‌کردیم.

باشه آهنگر تاکید کرد: من جز یکی از فیلم‌ها، بقیه آثار را ندیدم که از آنها ایده بگیرم. داستان فیلم برای خود من اتفاق افتاده است یعنی هر آنچه که می‌سازم، درصد بالایی از آن برایم رخ داده است و من در خلا فیلم نمی‌سازم حتی عکس آپارتچی آن زمان و آن داستان را دارم.

فیلم هنوز کامل نیست

حسینی نیز در ادامه جلسه بیان کرد: بخش‌هایی از فیلم کامل نبود زیرا فرصت ما بسیار محدود بود. از شما بابت این کاستی عذرخواهی می‌کنیم. مسلما فیلم در بخش‌های صدا، موسیقی و مونتاژ کمی نقص دارد که باید درست شود.

تهیه‌کننده فیلم درباره مخالفتش با بخش سیمرغ مردمی چنین توضیح داد: ما مخالف حذف سیمرغ مردمی نبودیم بلکه جلسه‌ای همراه با دبیر جشنواره فیلم فجر و رئیس سازمان سینمایی تشکیل شد. دو دلیل برای حذف سیمرغ مردمی وجود داشت؛ اول این‌که برخی فیلم‌ها دیر به جشنواره می‌رسید و عدالت در جمع‌آوری آرا وجود نداشت. دلیل دوم هم دسترسی سخت به اینترنت و فضای مجازی بود. در آن جمع، رای‌گیری ایجاد شد و اکثر تهیه‌کنندگان به حذف سیمرغ مردمی رای دادند.

حسینی تهیه‌کننده این اثر درباره هزینه تولید فیلم تصریح کرد: اینکه می‌گویند ۲۷ میلیارد هزینه ساخت فیلم شده، اشتباه است. مسئله برآورد هزینه در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس، متفاوت است. یعنی هرآنچه از خزانه کل برداشته می‌شود، مجدد بازمی‌گردد. هیچ فیلمی در حوزه دفاع مقدس وجود ندارد که به خزانه کل ضربه بزند.

انتهای پیام
captcha