کنترل کودکان خیابانی در کهگیلویه‌وبویراحمد با انجام اقدامات فرهنگی
کد خبر: 4121848
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کنترل کودکان خیابانی در کهگیلویه‌وبویراحمد با انجام اقدامات فرهنگی

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کاهش و کنترل کودکان کار خیابانی در استان نیازمند انجام اقدامات فرهنگی جدی‌تری است.

کودکان کار خیابانی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، هدایت عظیمی‌فر، معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 24 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارشناسان اورژانس‌های اجتماعی استان بازدیدهای میدانی برای انجام آموزش و مراجعه به خانواده کودکان کار خیابانی انجام داده‌اند تا از پیامدهای این پدیده اجتماعی زیان‌بار پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه مددکاران اجتماعی به‌طور مستمر برای شناسایی و انجام خدمات مشاوره به‌صورت میدانی در خیابان‌های محل کار کودکان در استان حضور یافته‌اند، افزود: ۲۱۴ نفر از کودکان کار در استان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شناسایی و پس از تشکیل پرونده، حمایت شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ۶۰ کودک کار خیابانی در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: مراکز اورژانس اجتماعی نیز از طریق مداخله‌های اجتماعی، حضور میدانی برای شناسایی، آگاه‌سازی عمومی و آموزش خانواده‌ها برای کاهش این پدیده فعالیت می‌کند.

عظیمی‌فر گفت: براساس قانون، برخی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به کودکان کار خیابانی وظیفه دارند اما مشارکت آنان در این زمینه اندک است.

انتهای پیام
captcha