لزوم بهره‌برداری از اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی
کد خبر: 4121858
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رئیس دانشگاه گلستان:

لزوم بهره‌برداری از اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی

رئیس دانشگاه گلستان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری بهره‌گیری از اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی جامعه است، گفت: بیش از هزار مقاله در سطح کشور و ۱۰۰ مقاله در استان به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در میان بیش از ۳۰ مقاله از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران استان است.

خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، علیرضا خواجه شاهکوهی، رئیس دانشگاه گلستان در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری که امروز، 24 بهمن در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: انقلاب بر پایه عدالت اسلامی مردم و حضور مردم شکل گرفته و مردم ما ثابت کردند با تمام سختی‌ها پای انقلاب و آرمان‌ها ایستادند، لذا انقلاب اسلامی مردمی بوده و باید کمک کرد تا اهداف آن محقق شود.

رئیس دانشگاه گلستان به برگزاری پنجمین همایش بین‌ المللی تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در برگزاری این همایش ارگان‌های مختلف از جمله دانشگاهیان، استانداری، روحانیون و نیروهای نظامی و بسیج ادارات و مجموعه وزارت دفاع با همت شبانه‌روزی فعالیت کردند تا همایش قابل قبولی در تراز نظام شکل بگیرد که توانستیم جزو سومین استان برتر در برگزاری این همایش باشیم.

خواجه شاهکوهی با بیان‌ اینکه تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی از اهداف برگزاری این همایش دانست و گفت: یکی از موضوعات قابل توجه این است که کشور در حوزه دفاعی به یک جایگاه خوب و مطلوبی دست یافته است، لذا باید از اندیشه‌های مقام معظم رهبری استفاده کرد و آن‌را در زمینه فرهنگی بسط و توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه گلستان بیان کرد: یکی از چالش‌های اصلی در جامعه موضوعات فرهنگی است به صورتی که در اغتشاشات اخیر دیدیم که دشمنان و معاندان از طریق مسائل فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب در بین جوانان نفوذ کردند و قصد براندازی نظام را داشتند که خوشبختانه با رهبری مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم آگاه و با بصیرت این توطئه‌ها خنثی شد.

خواجه شاهکوهی با بیان‌ اینکه یکی از رسالت‌های این همایش استفاده از اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار مقاله در سطح کشور و 100 مقاله در استان گلستان به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در میان بیش از 30 مقاله از  پژوهشگران حوزه علمیه خواهران استان است.

وی با بیان‌ اینکه داده‌های این مقالات می‌تواند به‌عنوان سند بالادستی مدنظر قرار بگیرد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش کاربردی کردن این مقالات در سطح جامعه با کمک نخبگانی از حوزه علمیه و دانشگاه‌ها بوده تا بتوانیم اهداف اصلی این همایش‌ها را محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha