شهدا جان خود را در مسیر اعتقادات دینی تقدیم کردند
کد خبر: 4121921
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

شهدا جان خود را در مسیر اعتقادات دینی تقدیم کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: شهدای ما جان خود را در مسیری تقدیم کردند که نه صرفا دفاع از خاک و یا توسعه جغرافیایی کشور بود و نه صرفا دفاع در مقابل نیروی مهاجمی که مال و اموال ما را به تاراج می‌خواستند ببرند؛ بلکه مجموعه‌ای از اعتقادات دینی و عقیدتی بود.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 24 بهمن در یادواره شهدای شهرستان مُهر اظهار کرد: امروز با گذشت نیم‌ قرن از عمر جمهوری اسلامی ثمرات این نظام را نه‌ تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور می‌بینیم.

وی افزود: شهدای ما جان خود را در مسیری تقدیم کردند که نه صرفا دفاع از خاک و یا توسعه جغرافیایی کشور بود و نه صرفا دفاع در مقابل نیروی مهاجمی که مال و اموال ما را به تاراج می‌خواستند ببرند؛ بلکه مجموعه‌ای از اعتقادات دینی و عقیدتی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: اگر تاریخ شهرستان شهیدپرور مُهر را رقم بزنیم به علمای بزرگی می‌رسیم که برای ماندگار شدن پرچم اسلام مجاهدت کردند، در عصری که عصر تاریکی بود برای کشور ما سواد و تحصیل مربوط به قشر خاصی از جامعه بود و دسترسی برای همگان وجود نداشت.

محبی‌پور اضافه کرد: در زمانی که زمزمه برافراشته شدن پرچمی جدا از پرچم شرق و غرب عالم بود، مردم این شهرستان و منطقه علم مبارزه را بر دوش کشیدند و امروز با نام و یاد و خاطره پنج شهیدی که این مجلس به نام آن‌ها برپاشده است مهر تأیید زده می‌شود که مردم این شهرستان و منطقه از ابتدا پای‌کار اسلام، نظام و انقلاب بوده‌اند.

وی بیان کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی به ثمر نشست رزمندگان این منطقه در کسوت نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و کمیته انقلاب اسلامی نام و یاد آن‌ها فراموش‌شدنی نیست.

محبی‌پور اظهار کرد: وقتی ‌که اسم شهید «علی‌ ها ها» به گوش می‌رسد جوان مردی و بزرگی از این اسم مثل خورشید می‌درخشد، وقتی ‌که اسم شهید کشتکار که شهید شاخص شهرستان مهر است به گوش می‌رسد پاکی، نجابت، همت و غیرت از او لمس می‌شود و در این مسیر پرافتخار افرادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و روزها ، ماه‌ها و سال‌ها مجاهدت کردند.

وی با اشاره به اینکه خط فاصل بین حق و باطل نه در بیان و اظهار بلکه در عرصه امتحان الهی است که مشخص می‌شود، گفت: درگذشته رژیمی در این کشور استقرار داشت و این رژیم علاوه با ناعادلانه توزیع کردن ثروت دست به حرکت‌‌هایی زد که نفرت عمومی را ایجاد کرد و آن را بر زبان علمای ما جاری ساخت؛ نفرتی که با شعارهای ظاهر موجه ارائه شد و با تقلید از جریان غرب که سرمنشأ آن افکار زشت و پلیدی همچون فساد در جامعه بود.

 معاون استاندار فارس ادامه داد: آخرین سلسله پادشاهی در این کشور سلسله پهلوی بود و رضاشاه سوغات خود را از فرنگ برای کشور ما بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌غیرتی قرارداد و به اسم توسعه تلاش کرد تا حجاب را از سر دختران و زنان ما بردارد و به وی دستور دادند که این کار را از حرم‌ سرای خود شروع کند و زنان خود را سر برهنه کردند تا شاید مردم ایران هم به تبعیت از پادشاه تبعیت کنند اما این اتفاق رخ نداد.

محبی‌پور یادآور شد: خون‌های شهدا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و اگر انقلاب ما در مسیر خیر و صلاح مردم و پیشرفت نبود شک نکنید که قدرت‌های استعمارگر جهان ما را به حال خود رها می‌کردند و به همین دلیل بود که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌ها آغاز شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: درست چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما ترور شخصیت‌ها و در ادامه آن جنگ ۸ساله را علیه ما آغاز کردند و با این نقشه‌های شوم و توطئه‌ها آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران نباشد ولی یکی پس از دیگری این آرزوها را به گور بردند و جمهوری اسلامی ایران روز به‌ روز قدرتمندتر باقی ماند و امروز پرچم جمهوری اسلامی برافراشته است و شاهد آن هستیم که روزبه‌روز دایره نفوذ آن در حال افزایش است.

انتهای پیام
captcha