شورای مسلمانان بریتانیا خواستار ایجاد کریدور بین‌المللی بشردوستانه به سوریه شد
کد خبر: 4121931
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

شورای مسلمانان بریتانیا خواستار ایجاد کریدور بین‌المللی بشردوستانه به سوریه شد

شورای مسلمانان بریتانیا به عنوان بزرگ‌ترین تشکل اسلامی در انگلیس، خواستار راه‌اندازی کریدور بین‌المللی برای ارسال کمک‌های بشردوسانه به مردم زلزله‌زده در سوریه شد.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: زهرا محمد، دبیرکل این نهاد اسلامی در نامه‌ای به جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس پیشنهاد کرد که لندن و شرکایش برای ایجاد این کریدور بسیج شوند.

وی در این نامه که یک نسخه آن در تارنمای شورای مسلمانان بریتانیا منتشر شد، نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت انسانی در شمال سوریه پس از زمین‌لرزه اخیر ابراز کرد و افزود: همانطور که می‌دانید، زلزله خسارات و ویرانی‌های گسترده‌ای در ترکیه و سوریه ایجاد و بسیاری از مردم را بی‌خانمان، مجروح و نیازمند نیازهای اولیه مانند غذا، آب و کمک‌های پزشکی کرده است.

رئیس این نهاد اسلامی ادامه داد: ما شاهد سرازیر شدن حمایت‌های بین‌المللی برای منطقه بوده‌ایم و کمک‌های بشردوستانه به ترکیه راه یافته‌اند. با این حال، چالش‌های مهمی در ارائه کمک‌های مورد نیاز به مردم شمال سوریه باقی مانده است.

وی با اشاره به تداوم ناآرامی‌ها در سوریه، افزود: این فاجعه طبیعی رنج مردم شمال سوریه را تشدید کرده است. زیرساخت‌های محلی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و ضروری است اجازه داده شود کمک‌ها به کسانی که به شدت به کمک نیاز دارند، برسد.

خانم محمد عنوان کرد: من درک می‌کنم که وضعیت امنیتی در شمال سوریه همچنان پیچیده و چالش‌برانگیز است، اما قویاً معتقدم که این وظیفه اخلاقی ماست که بدون توجه به شرایط، به نیازمندان کمک کنیم.

وی بیان کرد: من از شما خواهش می‌کنم با سازمان‌ها و دولت‌های بین‌المللی مربوطه برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه که از طریق آن کمک‌ها به شمال سوریه ارسال شود، تعامل کنید. مردم شمال سوریه به شدت نیاز به حمایت دارند و زمان آن فرا رسیده است که ما اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha