برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با مشکلات اقتصادی سال آینده در کردستان انجام شود
کد خبر: 4122179
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با مشکلات اقتصادی سال آینده در کردستان انجام شود

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: برای مقابله با مشکلات اقتصادی سال آینده باید برنامه‌ریزی‌های همه جانبه‌ای را در بحث ایجاد اشتغال در استان کردستان مد نظر قرار دهیم.

نشست هماهنگی جشن اشتغال استان

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزاده، معاون امور اقتصادی استاندار کردستان امروز، 25 بهمن در نشست هماهنگی جشن اشتغال استان با اشاره به تصویب اساسنامه مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان گفت: برای مقابله با مشکلات اقتصادی سال آینده باید برنامه‌ریزی‌های همه جانبه‌ای را در بحث ایجاد اشتغال در استان کردستان مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: امسال تلاش‌ها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان قابل توجه بوده و سال ۱۴۰۲ نیز سال آزمون‌ها و اشتغال است و در این ارتباط باید توزیع اشتغال شهری، روستایی، جنسیتی و تحصیلی در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده شود.

محمد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه به ایجاد اشتغال بیش از تعهدات استان اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۶۳۰ شغل در سامانه اشتغال استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز در قالب تبصره ۱۶ به استان تخصیص داده شده است که پرداخت آن از هفته آینده آغاز می‌شود و تاکنون در سامانه تبصره ۱۶ حدود هزار و ۶۰ طرح در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از آغاز پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان از هفته آینده خبر داد و یادآور شد: امیدواریم پرداخت تسهیلات زمینه اشتغالزایی بیشتر جوانان نوجوانان استان را فراهم کند.

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز در این جلسه با انتقاد از کم کاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در استان کردستان گفت: پرونده‌های زیادی در بانک‌ها بلاتکلیف در انتظار پرداخت تسهیلات است که باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و ساخت مسکن در استان اولویت دولت است، یادآور شد: در این راستا همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها پای کاراند، اما نگاه جوانان به اشتغال باید تغییر کند و فقط به فکر پشت میزنشینی نباشند

انتهای پیام
captcha