«از لنده تا تکریت» در میان کتب برتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت
کد خبر: 4122684
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

«از لنده تا تکریت» در میان کتب برتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کتاب «از لنده تا تکریت» از تولیدات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در میان ۱۶ اثر برتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت.

برتری کتاب «از لنده تا تکریت»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 27 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرساله پس از ارزیابی تولیدات مکتوب این بنیاد، آثاری که قابلیت نشر در سطح ملی دارند را معرفی می‌کند.

وی افزود: پس از ارزیابی و کارشناسی آثار تولیدی همه استان‌ها که به مدت چهار ماه به طول انجامید، از مجموع یک هزار و ۷۰۶ کتاب چاپ شده در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۶ کتاب به‌عنوان آثار ملی معرفی شد که کتاب «از لنده تا تکریت» توانست در میان این ۱۶ اثر برتر قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: کتاب «از لنده تا تکریت» خاطرات خودنوشت سیدحجت هاشمی از آزادگان سرافراز ایران اسلامی از اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است که با قلمی شیوا به رشته تحریر درآمده است.

آسمند بیان کرد: هاشمی در این کتاب در پنج بخش، خاطرات چهارمین اعزام خود به جبهه‌های نبرد را که به اسارت وی منتهی شد، به رشته تحریر درآورده است.در بخش اول این کتاب به نحوه ایجاد انگیزه برای اعزام و حال و هوای دوره جوانی، در بخش دوم به استقرار در خط مقدم و حوادث مربوط به آن، در بخش سوم به نحوه اسارت و مقاومت در دژ خندق، در بخش چهارم به اتفاقات زندگی اردوگاهی در عراق و در بخش پنجم کتاب به روز‌های آزادی و پس از اسارت پرداخته شده است.

انتهای پیام
captcha