انتصاب بانوی مسلمان برای مدیریت خیریه بریتانیایی
کد خبر: 4123502
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

انتصاب بانوی مسلمان برای مدیریت خیریه بریتانیایی

برای اولین بار یک زن مسلمان به عنوان مدیر عامل یک خیریه اسلامی بزرگ در بریتانیا انتخاب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Telgeraph and Argus، رضوانه والاس ـ لاهر (Ridwana Wallace-Laher) که به عنوان مدیرعامل خیریه اسلامی Penny Appeal مستقر در شهر ویکفیلد بریتانیا انتخاب شده گفت که اکنون می‌خواهد الگویی برای دیگران باشد.

رضوانه که در شهر برادفورد بزرگ شده است تصریح کرد: برادفورد گاهی اوقات مفاهیم منفی را به اذهان می‌آورد و مردم اینجا فکر می‌کنند که نمی‌توانند مشاغل برتر را به دست آورند. اما این انتخاب نشان می‌دهد که یک بانوی محجبه هم می‌تواند به موفقیت برسد.

وی تأکید کرد: من نماینده جوامعی هستم که در آنها بزرگ شده‌ام. با تلاش و فداکاری، ما زنان می‌توانیم نقش‌های برتر را در اجتماع بدست آوریم.

مدیر عامل جدید Penny Appeal گفت: متأسفانه، بخش خیریه مسلمانان بسیار تحت سلطه مردان است. بنابراین این انتخاب، خود حرکتی بسیار جسورانه است. زنان در این نقش‌ها می‌توانند به خوبی مردان باشند. از زمان انتصاب، بسیاری از زنان به من تبریک و گفته‌اند که این امر آنها را ترغیب کرده است که حرفه خود ادامه دهند.

اگرچه سایر مؤسسات خیریه مسلمان کوچکتر در گذشته مدیران عامل زن داشته‌اند، اما Penny Apeal ادعا می‌کند که اولین مؤسسه‌ خیریه‌ای است که در چنین سطحی یک زن را در این سمت منصوب می‌کند.

یکی از اولین وظایف مدیر عامل جدید، رسیدگی به بحران زلزله ویرانگر ترکیه ـ سوریه و کمک به مردم زلزله‌زده است.

انتهای پیام
captcha