جامعه پزشکی از سیره شهدای این عرصه غافل نباشد
کد خبر: 4123523
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

جامعه پزشکی از سیره شهدای این عرصه غافل نباشد

استاندار خوزستان به حضور مؤثر پزشکان، پرستاران و امدادگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امیدواریم نسل کنونی و آینده جامعه پزشکی مسیر خود را با شناخت سیره شهدای این عرصه ادامه دهد.

علی‌اکبر حسینی محراببه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در اولین یادواره شهدای جامعه پزشکی خوزستان که امروز، دوم اسفند در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، گفت: در شرایط سخت و دشوار است که مردانِ مرد خود را نشان می‌دهند. در دوره جنگ تحمیلی، رزمندگان خط‌شکن شب اول و دوم خط را می‌شکستند و سپس تحویل تیم‌های خط نگهدار می‌دادند، اما پزشکان، پرستاران و امدادگران درحالی‌که نیروهای خط‌شکن به سنگر می‌رفتند، همچنان در صحنه بودند. وقتی خطری متوجه مردم می‌شود و همه محل را ترک می‌کنند تازه نوبت حضور پزشکان و امدادگران است.

وی با بیان اینکه این شرایط در همه عملیات‌ها وجود داشت، گفت: گاهی پست‌های امدادی یا بیمارستان‌های خط از مجروحین تخلیه می‌شدند، اما پزشکان همیشه آنجا بودند و اگر فرصت استراحت پیدا می‌کردند، گاه ایستاده می‌خوابیدند.

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از خانواده‌ شهدای جامعه پزشکی استان به ویژه مادران شهدا گفت: امیدواریم نسل کنونی و آینده جامعه پزشکی بتواند این مسیر را با شناخت ادامه دهد و شهدا روشنی‌بخش این مسیر هستند. 

حسینی‌محراب با اشاره به جایگاه شهدا و خانواده شهدا گفت: ارتباط شهید با خدای خود، ارتباط مادر شهید با خدای خود زمینه قدرت انقلاب اسلامی را به وجود می‌آورد. برخی از پزشکان تحت عنوان پزشکان بدون مرز وسیله‌ای برای نظام‌های ننگین شدند، ولی پزشکان ما در مقاومت در داخل و خارج کشور با جان خود همه چیز را معنا کردند. 

گفتنی است در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و مسئولان استانی همراه بود از خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی استان تجلیل شد. 

انتهای پیام
captcha