نقش مؤثر شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در عرصه جهاد تبیین
کد خبر: 4124253
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

نقش مؤثر شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در عرصه جهاد تبیین

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: باید کارگروه‌های شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در استان تقویت شود تا فرهنگ عمومی قرآن به ویژه در عرصه کودکان و نوجوانان با اثرگذاری که در حوزه جهاد تبیین دارد، در جامعه نهادینه شود.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 6 اسفندماه در شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن جلسات مصلی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اهمیت تقویت معارف و آموزه‌های قرآنی اظهار کرد: باید کارگروه‌های شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن در استان تقویت شود تا فرهنگ عمومی قرآن به ویژه در عرصه کودکان و نوجوانان با اثرگذاری که در حوزه جهاد تبیین دارد، در جامعه نهادینه شود.

وی هزینه در حوزه آموزش عمومی قرآن به ویژه در بخش کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری است، افزود: تاکنون نسبت به فرهنگ عمومی قرآن در حوزه کودک و نوجوان بی‌توجه بوده‌ایم، در حالی‌که کشورهای کلان دیگر نظیر ژاپن در حوزه کودک و نوجوان بسیار سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر می‌خواهیم در حوزه قرآنی موفق باشیم باید زیربناها را اصلاح کنیم. گاهی مربیان ما در مراکز مهد کودک‌ها از جزئی‌ترین مسئله در تعلیم و تربیت غافل هستند در حالی‌که در دیگر کشورها بیشترین سرمایه‌گذاری را در این بخش انجام می‌دهند.

نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در استان گیلان گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان باید به بخش آموزش قرآن در مهدکودک‌ها توجه و نظارت ویژه داشته باشد، همه سازمان‌ها که دارای بودجه فرهنگی هستند به جامعه قرآنی استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه تأسیس بنیاد ملی میرزا کوچک در استان، ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت نهضت جنگل را به‌صورت متمرکز و هدفمند برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند و با اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: در جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شده بود که چهار نهاد در خصوص وضعیت عفاف و حجاب گزارش ارائه کنند که تاکنون اداره‌کل اطلاعات استان و صدا و سیما گزارش‌های خود را ارئه کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این روزها گزارش خوبی از وضعیت عفاف و حجاب از منطقه آزاد انزلی نمی‌رسد و گزارش‌ها حاکی از این است که اکثر فروشندگان کشف حجاب کردند، گفت: باید در خصوص بررسی و پیگیری عوامل و آسیب‌ها جلساتی برگزار شود، تاکنون هم همکاری خوبی شده و دستگاه قضا ورود کرده است.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: در بحث رعایت حجاب و عفاف از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی و برخی ادارات و بانک‌های استان گزارش خوبی ارائه نشده، اهمیت موضوع می‌طلبد که جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان تشکیل و علل و عوامل و راهکار بررسی شود.

انتقاد از نصب برخی المان‌ها در سطح شهرها

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از ساخت و نصب برخی المان‌ها و نمادها در سطح شهر، بیان کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها این است که نمادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را به مسافران و شهروندان معرفی کنند اما متأسفانه در برخی اماکن و مناطق، مجسمه‌ها و آثاری جانمایی می‌شود که با فرهنگ غنی مردم گیلان تطابق ندارد.

وی افزود: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور مدیران کل که تصمیم گیرنده و اهل فن هستند، با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی‌های بهتر برای مجموعه استان برگزار می‌شود لذا پیشنهاد می‌شود که مصوبات شوراها قبل از اجرا در شورای فرهنگ عمومی استان بررسی شود.

امام جمعه رشت تندیس میرزاکوچک و اسب را از نمادهای استان مطرح کرد و گفت: گاهی مجسمه‌هایی در برخی شهرها نصب می‌شود که اصلاً با فرهنگ بومی و دینی سازگار نیست، مگر می‌شود نمادهایی که با موضوع تقویت فرهنگ دینی باشد، نداشته باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ثبت «ساخت ایران» بر روی محصولات تولیدی کشور که صادر می‌شود، گفت: این تأکید مقام معظم رهبری با این هدف است که هم زبان فارسی و هم توانمندی کشور به اطلاع مردم دیگر کشورها برسد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه باید به خروجی و اثرگذاری طرح‌ها و تندیس‌ها قبل از اجرا اندیشید، گفت: باید طرح تندیس‌ها، المان‌ها و مجسمه‌ها قبل از اجرا به دبیرخانه ارشاد استان ارسال شود و پس از تأیید به مرحله اجرا برسد. همچنین باید در نامگذاری برخی کوچه‌ها و معابر دقت کرد لزومی ندارد نام افرادی که نام‌آشنای مردم استان نیستند، بر کوچه‌ها و معابر نامگذاری شود.

انتهای پیام
captcha