سه شهرستان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند
کد خبر: 4124254
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

سه شهرستان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مهدی‌شهر ، گرمسار و دامغان سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سه شهرستان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، کامران قدس، رئیس این دانشگاه با بیان اینکه علی‌رغم فروکش آخرین پیک کرونا در بیشتر نقاط کشور، این هفته شهرهای نارنجی در استان سمنان از یک شهرستان به سه شهرستان افزایش یافت گفت: در حال حاضر سه شهرستان آرادان، سمنان و سرخه در استان سمنان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

وی ادامه داد: چهار شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد و دو شهرستان استان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به افزایش موارد بستری در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی استان طی یک هفته گذشته گفت: متاسفانه تعداد موارد بستری در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان در هفته گذشته به ۳۱ نفر رسید.

وی افزود: این در حالی است که تعداد موارد بستری در هفته پیش از آن ۱۷ مورد بوده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری جهانی کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تعداد مبتلایان در این استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۱۰۳ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

قدس با بیان اینکه مجموع بیماران بستری شده در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲هزار و ۳۲۲ نفر رسیده افزود: علاوه بر این در این مدت ۵۰ هزار و ۷۸۱ بیمار نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شهرستانهای شش‌گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان سمنان یادآور شد: با ترخیص تعداد دیگری از مبتلایان بهبود یافته، خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه به ۱۱هزار و ۹۲ نفر رسید.

انتهای پیام
captcha