برنامه‌های اجرایی پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد
کد خبر: 4124427
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

برنامه‌های اجرایی پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد

دبیر ستاد ملی جمعیت با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های اجرایی، مراسم‌ها و جشن‌ها باید پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد گفت: با مراکزی که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را رعایت نکنند برخورد می‌کنیم. 

قرارگاه حمایت از خانوده و جوانی جمعیت شهرستان مهریزبه گزارش ایکنا از یزد، سید کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جمعیت، 6 اسفندماه در قرارگاه حمایت از خانوده و جوانی جمعیت شهرستان مهریز که به ریاست فرماندار مهریز و با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد و مدیران شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سفرهای استانی را برای بررسی روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شروع کردیم، گفت: هر استان و شهرستان‌های آن برنامه‌های جمعیتی را تا افق سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی و اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه باید تمرکز بر روی فرهنگسازی در زمینه فرزندآوری گذاشته شود افزود: دو نوع فرهنگسازی باید صورت گیرد یکی فرهنگسازی در فضای عمومی است و دیگر فرهنگسازی در نظام بهداشتی است.

دبیر ستاد ملی جمعیت اظهار کرد: فرزندآوری از نظام بهداشتی ضد ارزش شد و ما باید ارزش‌گذاری و فرهنگسازی را از همین نقطه آغاز کنیم، اکنون در زمینه فرزندآوری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و با تسهیلات و شرایطی که در این زمینه در نظر گرفته شده، به نوعی فرزندآوری در کشور به ارزش اقتصادی تبدیل شده است.

فروتن با بیان اینکه تمام برنامه‌های اجرایی، مراسم‌ها و جشن‌ها باید پیوست فرهنگی جمعیتی داشته باشد، گفت: برنامه دشمن گرفتن قدرت دوراندیشی و آینده‌نگری از مردم ایران است، نباید فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره بزنیم و مردم نیز باید بدانند که آسیب‌های پیری جمعیت در آینده به مراتب از مسائل اقتصادی امروز بیشتر خواهد بود.

وی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: با مراکزی که نسبت به این قانون جدی نباشند و رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد و همچنین از پیشنهادهای عملیاتی در ستاد ملی جمعیت استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha