امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و بنیاد صحیفه سجادیه
کد خبر: 4125005
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و بنیاد صحیفه سجادیه

جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در محل بنیاد شهید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه بین‌المللی صحیفه سجادیه و بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلانی، روز گذشته 8 اسفندماه در محل بنیاد شهید برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، دبیر کل مؤسسه بین‌المللی صحیفه سجادیه در این مراسم گفت: اتفاق مهمی در حال رقم خوردن است. نگاه بنده این است که اتفاقی که بین یک نهاد ارزشمند با یک مؤسسه غیر دولتی و کاملا مردمی به نام بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه شکل می‌گیرد اهمیت زیادی دارد و به نظرم این جنس از تعامل و همکاری می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای برون سپاری بخشی از کارهای موجود در ادارات، نهادها و ارگان‌ها با همه شرایط و ضوابط همانند نظارت و حمایت و همکاری فکری باشد.

اقدام ارزشمند بنیاد شهید

وی ادامه داد: اخیراً شنیدم کمیسیون فرهنگی و مجموعه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، برخی از ادارات را موظف کرده‌اند که آموزش‌های قرآنی بدهند. این اقدامی خوب است اما مهمتر این است که مجموعه‌ای همانند بنیاد شهید، فارغ از آئین‌نامه‌ها به این نتیجه می‌‌رسد که به یک مقوله مقدس و نورانی ورود کند چراکه صحیفه سجادیه به عنوان قرآنِ صاعد نامیده شده است لذا بنیاد شهید می‌تواند با این ورود، یک حرکت فرهنگی و نگاهی جدید به حمایت از فعالیت‌های دینی داشته باشد. این برای بنده و بسیاری از ارگان‌ها یک امتیاز است.

حجت‌الاسلام وافی بیان کرد: نکته دیگر اینکه تفاهم‌نامه‌ای که با محوریت معارف و فرهنگ والای دعا و نیایش و مناجات در ظرفیت صحیفه شکل می‌گیرد، بسیار ارزشمند است و بندهای این تفاهم‌نامه بسیار دقیق است لذا از همکارانی که از هر دو مجموعه تلاش کردند تشکر می‌کنم چون بندها در راستای اهداف بنیاد شهید و بنیاد صحیفه سجادیه است.

رئیس بنیاد صحیفه سجادیه یادآور شد: سومین نکته‌ای که باید اشاره کنم این است که لازم است اتفاقی در کنار این ماجرا رخ دهد و آن اینکه گرچه این تفاهم‌نامه در مرحله اول الزام به اجرا ندارد اما چون نقشه راه دقیقی را ترسیم کرده است بنابراین به سرعت می‌تواند اجرایی شود و خواهش بنده این است که آقای دکتر هاشمی در این مسیرِ توجه به معارف صحیفه سجادیه، گام دوم را هم بردارند و امیدواریم در این گام دوم که تشکیل کارگروه اجرایی برای تک تک بندهای تفاهم نامه است موفق باشند و صرفاً هدف ما امضای یک تفاهم‌نامه نباشد.

برنامه بنیاد شهید در زمینه تعلیم و تربیت

همچنین سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: یکی از اقداماتی که دولت وعده آن را داده و در سند تحول بنیاد شهید هم وجود دارد مردمی کردن اقدامات بنیاد شهید و سپردن اقدامات خود به تشکل‌های مردمی است. در راستای اجرای این وعده و یکی از مهمترین ماموریت‌های ما که تقویت اعتقادی جامعه هدف است تصمیم گرفتیم که یکی از تمرکزهای ما روی صحیفه سجادیه باشد لذا دوستان زحمت کشیدند جلسات مقدماتی را برگزار کردند و امیدواریم جلسات اجرایی هم بعد از امضای این تفاهم نامه برگزار شود.

وی ادامه داد: ما خودمان را فقط متولی آموزش جامعه هدف نمی‌دانیم بلکه از هر اقدام تربیتی حمایت می‌کنیم چون تعلیم و تربیت به طور همزمان مد نظر ماست. البته این نگاه حضرت امام(ره) است بنابراین نگاه ما در حوزه تربیتی جدی است تا بتوانیم از ظرفیت حلقه‌های میانی استفاده کنیم لذا برنامه‌های اجرایی برای سال آینده داریم تا نحوه آموزش و برگزاری کلاس‌ها و رساندن اطلاعات به جامعه هدف، نه تنها در مراکز استان‌ها بلکه در شهرستان‌ها و روستاها را بررسی کنیم تا مشخص شود چگونه می‌توانیم آثار این اقدام را افزایش دهیم و بعد از اجرا هم مشخص شود که جامعه هدف تا چه اندازه از این برنامه‌ها استفاده کرده و چقدر توانسته‌ایم صحیفه سجادیه را ترویج کنیم.

انتهای پیام
captcha