مجاهدت در راه خدا موهبت الهی است
کد خبر: 4125034
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

مجاهدت در راه خدا موهبت الهی است

امام‌جمعه شهرستان شوط گفت: مجاهدت در راه خداوند متعال یک موهبت الهی است، که باید به خاطر آن بر خود بالید.

مجاهدت در راه خدا موهبت الهی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدرضا جباری، امام‌جمعه شهرستان شوط، امروز 9 اسفند در آیین تجلیل از جانبازان، گفت: روحیه ایثارگری، شهادت‌‌طلبی و فداکاری بزرگترین سد در مواجهه با دشمنان نظام و انقلاب است؛ مجاهدت در راه خداوند متعال یک موهبت الهی است، که باید به خاطر آن بر خود بالید.

وی با بیان اینکه روحیه جانبازی و ایثارگری در کشورمان بزرگترین سد راه دشمنان است، ادامه داد: جانبازان از وادی شهادت بازگشته‌اند، اما نه به اختیار خود که با تقدیر خدا و مشیّت الهی در دنیا مسکن گزیده‌اند.

وی تصریح کرد: حضور جانبازان در جامعه همچون وجود عمّاریاسر در سپاه امیرالمؤمنین(ع) است؛ عمار، جانباز جنگ‌های رسول خدا(ص) بود، رنج ماندن را بر خود هموار می‌کرد، تا شبهه و نفاق را در میان امت و از اردوی حضرت علی(ع) بزداید.

حجت‌الاسلام جباری افزود: بزرگ‌ترین سرمایه جانبازان، به تعبیر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، «قلب شکسته» است؛ قلب شکسته سرمایه‌ای است، که هرکسی نمی‌تواند آن را به راحتی به دست آورد.

سرهنگ پاسدار احمد رمضانی فرمانده سپاه شوط در این آیین، گفت: جانبازی حاصل تلاش برای کسب رضای الهی و مجاهدت در راه اوست؛ این نشان افتخار و موهبت آسمانی و ملکوتی است، که مخصوص عاشقان و شیفتگان کوی محبوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که جانبازان و ایثارگران در میهن اسلامی، تکریم می‌شوند، شایسته است، از همسران آنان که در بالاترین مرتبه‌های ایثار و فداکاری قرار دارند، تجلیل شود.

گفتنی است، این دیدار با خانواده جانبازان سرافراز مهدی مهدی‌زاده، بهمن  قاسم‌زاده، محسن رشیدی، محمد محمدزاده و شهریار میلان صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha