جشن‌های نوروزی با حفظ حرمت ماه رمضان باشد
کد خبر: 4125253
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

جشن‌های نوروزی با حفظ حرمت ماه رمضان باشد

امام جمعه الیگودرز با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نباید به اندوه و حسرت و آسیب زدن به دیگران ختم شود، گفت: در برگزاری جشن‌های سال نو حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه شهرستان الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، در جلسه شورای فرهنگی شهرستان بروجرد که سه‌شنبه، نهم اسفندماه با دستور کار برنامه‌ریزی برنامه‌های مربوط به نیمه شعبان، برنامه‌های برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی و برنامه‌های فرهنگی ستاد نوروزی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه شهرستان الیگودرز در سخنانی ماه رمضان را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: مهمترین مناسبت ماه پر خیر و برکت شعبان سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که قطعاً این شخصیت امید مظلومان و متعلق به همه‌ جهان است.

وی افزود: اگرچه سال‌هاست برگزاری جشن نیمه شعبان نهادینه شده و مردم به‌صورت خودجوش میزبان این جشن هستند اما انتظار داریم شهرداری با آذین‌بندی سطح شهر و دستگاه‌های فرهنگی ضمن برگزاری مسابقات فرهنگی نسبت به این آیین توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سرلک با اشاره به شخصیت حکیم نظامی و برشمردن آثار این شاعر ایرانی، اضافه کرد: از ویژگی‌های کشور ایران سابقه کهن علمی ادبی و فرهنگی است و دین مبین اسلام تکمیل‌کننده رسیدن به قله‌های تمدن اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه معرفی ویژگی‌های شخصیتی حکیم نظامی ازجمله وظایف متولیان فرهنگی است، به موضوع چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: هیچ کسی با جشن و شادمانی مخالف نیست اما باید به‌گونه‌ای باشد که برگزاری مراسم شادی به اندوه و حسرت و آسیب زدن به دیگران ختم نشود و در این راستا دستگاه‌های اجرایی وظیفه مدیریت و نظارت دارند و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها نیز باید فرهنگ‌سازی نمایند.

سرلک به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در برگزاری جشن‌های سال نو حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی بروجرد نیز در این جلسه، گفت: طبق دستورالعمل شورای انقلاب فرهنگی و به پاس بزرگداشت حکیم نظامی انتظار داریم شورای شهر مکانی را به نام این شاعر ایرانی نام‌گذاری نماید.

در بخشی از این جلسه محمود یوسفوند، فرمانده سپاه الیگودرز از اعزام ۱۶۰ نفر از مردم الیگودرز به شهر زیارتی قم خبر داد و اظهار کرد: این برنامه همزمان با نیمه شعبان و به همت هیئت رزمندگان و همکاری فرمانداری انجام خواهد شد.

اسدالهی، فرمانده انتظامی الیگودرز نیز، گفت: یکی از مشکلات هرساله برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال است که عده‌ای موجبات سلب امنیت مردم و آسیب جانی و مالی به دیگران را فراهم می‌کنند.

وی به اقدامات پیشگیرانه در برخورد با فروشندگان مواد محترقه اشاره کرد و افزود: پلیس به‌عنوان حافظ جان و مال و امنیت مردم با کسانی‌که بخواهند مُخل امنیت شوند برخورد خواهد کرد.

اسدالهی همچنین از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها خواست در بحث مخاطرات چهارشنبه پایان سال فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام
captcha