برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور
کد خبر: 4125283
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور از برگزاری مرحله استانی این جشنواره در روزهای گذشته خبر داد و گفت: این مرحله از مسابقات طی بازه زمانی اواخر بهمن تا 10 اسفندماه برگزار شده است.

برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

محمدعلی سردهایی، دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به میزبانی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از دور جدید جشنواره قرآنی این دانشگاه، گفت: از بدو مشخص شدن این میزبانی اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره انجام گرفت.

وی در ادامه به برگزاری مرحله استانی این جشنواره در بخش آوایی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره در بخش آوایی از اواخر بهمن‌ماه در استان‌های مختلف آغاز شده و تا دهه اول اسفندماه به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی، دومین مرحله از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور است، افزود: مرحله اول این جشنواره در سطح دانشگاه در بهمن‌ماه برگزار شده و مرحله نهایی نیز در سطح کشوری برگزار می‌شود.

سردهایی با اشاره به اینکه اجرای نفرات برگزیده مرحله استانی یک بار دیگر برای حضور در مرحله کشوری داوری خواهد، تصریح کرد: استان‌های برگزار کننده جشنواره باید تا 15 اسفندماه فایل اجرای نفرات برتر را به دبیرخانه کشوری ارسال کنند تا مورد داوری مجدد قرار گرفته و نفرات نهایی راه یافته به مرحله کشوری معرفی شوند.

دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور بیان کرد: مسابقات بخش آوایی در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ قرآن کریم در اجزاء مختلف، اذان، تواشیح، مداحی و دعاخوانی برگزار می‌شود. بخش کشوری مسابقات آوایی به صورت غیر حضوری از طریق فیلم‌های ارسال شده نفرات اول هر رشته در هر استان برگزار خواهد شد.

وی در مورد بخش معارفی مسابقات نیز بیان کرد: بخش معارفی جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور روز ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار خواهد شد. آزمون بخش معارف قرآنی در دو مرحله کشوری و ملی برگزار خواهد شد. در این بخش تفکیکی از حیث سوالات و جوایز اعمال نخواهد شد و نفرات برگزیده براساس نمره و بدون در نظر گرفتن جنسیت اعلام خواهد شد. همچنین سوالات این بخش به صورت تستی و تشریحی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: سایر بخش‌‌های این جشنواره شامل بخش‌های پژوهشی، فناوری و رسانه، هنری، ادبی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نوآفرینی قرآنی هر کدام دارای یک مرحله(مرحله سراسری) بوده و جزئیات آن در آیین‌نامه جشنواره تشریح شده است.

انتهای پیام
captcha