آرایش جنگی در عرصه فرهنگی بگیریم
کد خبر: 4125940
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
آیت‌الله دژکام:‌

آرایش جنگی در عرصه فرهنگی بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز تمام کفر جمع شده است و می‌خواهد با تمام ایمان مقابله کند، گفت: امروز نیاز داریم در عرصه فرهنگی آرایش جنگی بگیریم و این قضیه را به خصوص در مساجد دنبال کنیم.

آیت‌‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، 11 اسفندماه در اجلاسیه کارگزاران مساجد استان فارس که به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در تالار حافظ شیراز برگزار شد،

با بیان اینکه بحمد الهی نیروهای دلسوزی جهادی پای کار مسجد آمده‌اند، گفت:‌ اهالی مساجد دلسوزانه و جهادی و بدون هیچ توقعی به میدان آمده‌اند.

وی، اجرای طرح مسجدمحوری در شیراز توسط شهرداری را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و افزود: امیدواریم این طرح به نتیجه برسد و به جایی برسیم که پاسخ آن رضایتمندی تقید، تعهد و شکوفایی ایمان مردم باشد.

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جنگ امروز گفت: امروز صحنه جنگ است آن هم جنگ اسلام با کفر، نگوییم دعوای سیاسی است لشکر مقابل با دین مقابله می‌کند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امروز مسئله دعوا با شخص مطرح نیست بلکه تمام کفر جمع شده است و می‌خواهد با تمام ایمان مقابله کند، گفت: امروز نیاز داریم در عرصه فرهنگی آرایش جنگی بگیریم و این قضیه را به خصوص در مساجد دنبال کنیم و مسجد اکنون نمی‌تواند عادی باشد زیرا در مقابل جنگ قرار داریم.

وی با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده جبهه استکبار علیه حکم صادر شده سرکرده گروهک منافقین گفت:‌ امروز کسی که 14 جوان و نوجوان در شیراز را کشته است را می‌خواهند محاکمه کنند اما سر و صدا راه انداخته‌اند. آیا این غیر از جنگ است. چرا متوجه نمی‌شویم و گمان می‌کنیم مسئله عادی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه جنگ بزرگی داریم و نیاز به جهاد تبیین و جهاد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیت و ... داریم، گفت: امروز فرزندان ما را در مدارس مسموم می‌کنند و می‌خواهند این قضیه را به نام ما تمام کنند. تمام این اقدامات فتنه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه در مقابل این اقدامات اگر بخواهی عادی برخورد کنیم، هیچگاه موفق نخواهیم شد لذا باید مجاهدانه ورود کنیم تا پیروز شویم، گفت: در سطح استان فارس نهادهای مختلف برای مسجدمحوری پای کار آمده‌اند که باید تمام تلاش خود را در این عرصه به کار گیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح مسجد محوری جدی بگیریم و شبانه‌روز دنبال آن باشیم، گفت:‌ نباید اختلافات میان ارکان مساجد را بزرگ کنیم چون هدف جا می‌ماند. هدف اصلی دفاع از اسلام و کیان کشور است.

آیت‌‌الله دژکام با بیان اینکه اسرائیل تلاش زیادی اخیراً انجام داده است تا ایران را با همسایه‌های خود درگیر کند، گفت: در این اوضاع نباید گمان کنیم مسئله ساده است زیرا هجمه‌های دشمن همه جانبه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به هتاکی غربی‌ها نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم نیز گفت: باید غیرت دینی را در اینجا به میدان آوریم.

وی در ادامه با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور 30 میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: این مردم به خیابان آمدند تا بگویند هرچقدر از روحانیت بد بگویید باز از آرمان روحانیت که اسلام است، حمایت می‌کنیم و این مسئله کمی نیست. ما مدیون مردم هستیم و حجت بر ما تمام است و باید کار را به گونه‌ای جلو ببریم که دشمن متوجه ضرب شتم ما شود.

انتهای پیام
captcha