جشن تکلیف آغاز انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی فرزندان است
کد خبر: 4126202
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

جشن تکلیف آغاز انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی فرزندان است

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: جشن تکلیف به عنوان یک کار نمادین است و می‌تواند آغاز کار جدی برای فعالیت‌های دینی و مذهبی فرزندان باشد.

حجت‌الاسلام اسعد نصاری مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان

حجت‌الاسلام اسعد نصاری، مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان امروز در حاشیه برگزاری جشن تکلیف 20 نفر از فرزندان پسر کارکنان این نهاد در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: همه ساله در راستای اجرای آیین‌نامه‌های ستاد اقامه نماز کشوری و استانی جشن تکلیف برای فرزندان پرسنل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آینده کشور در دستان با کفایت فرزندان این مرز و بوم است، افزود: جشن تکلیف به عنوان یک کار نمادین است و می‌تواند آغاز کار جدی برای فعالیت‌های دینی و مذهبی فرزندان باشد. قطعا با انجام یک جشن تکلیف نمی‌توان بچه‌ها را به دینداری و انجام فعالیت‌های دینی سوق داد بلکه این جشن نقطه آغازین این مسیر است و باید تشویق و ترغیب برای حضور در این راه ادامه‌دار باشد.

مسئول حوزه فرهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی در طول سال ادامه داشته و محدود به مناسبت خاصی نباشد، گفت: اقدامات فرهنگی زمان‌بر هستند ولی بازدهی و ثمرات مثبت آن برای طولانی مدت خواهد بود.

نصاری به نقش والدین در تکمیل اقدامات فرهنگی که از سوی متولیان امر انجام می‌شود اشاره و بیان کرد: والدین نقش اساسی در تربیت دینی فرزندان و تشویق آنها برای ادامه حضور در این راه دارند.

وی تأکید کرد: والدین نسبت به فرزندان وظایفی دارند و متأسفاته یک عده فقط تأمین مادی و فراهم آوردن رفاه جسمی فرزند را در نظر می‌گیرند در حالی ک تأمین روحیات معنوی فرزندان و تربیت صحیح دینی نیز ضروری است و باید حداقل‌های دینی را برای فرزندان آماده کنیم که یکی از آن‌ها فریضه نماز است.

انتهای پیام
captcha