مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر لرستان آغاز شد + عکس
کد خبر: 4126309
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
با رقابت ۱۲۰ متسابق

مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر لرستان آغاز شد + عکس

مرحله استانی سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن‌ کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان با رقابت ۱۲۰ متسابق در هتل لاله خرم‎آباد آغاز شد.

مسابقات قرآن شاهد و ایثارگربه گزارش ایکنا از لرستان، مرحله استانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن‌ کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان، امروز، ۱۵ اسفندماه در چهار رشته حفظ، قرائت تحقیق، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در چهار بخش فرزندان دختر و پسر، همسران و ایثارگران در هتل لاله خرم‌آباد آغاز شد.

در این مرحله که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اجراست، ۱۲۰ متسابق در رشته‌های مختلف با هم به رقابت می‎پردازند و نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری که اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

فرزندان شاهد ۱۳ تا ۱۸ سال در بخش بانوان و آقایان، فرزندان شاهد ۱۸ سال و بالاتر در بخش بانوان و آقایان، همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، ایثارگران(جانبازان و آزادگان) در بخش آقایان در این مسابقات قرآنی شرکت دارند.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در آیین افتتاحیه این مسابقات، گفت‌: پیروی از سبک زندگی قرآنی در جامعه ضروری است، قرآن بالاترین مربی تربیتی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی با اشاره به تأکید قرآن بر حفظ مال، جان و آبروی مردم و اینکه باید سیره قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم، افزود: حفظ و خواندن قرآن سیره‌ای برای حفظ مال و جان مردم باشد.

هاشمی با بیان اینکه امروز در مکتب اسلام زیر پرچم اسلام، بالاترین مربی تربیتی خانواده شهدا و ایثارگران قرآن است، قرآن را احیاگر خواند و گفت: اگر زندگی ما بر مبنای قرآن باشد به دنبال مال مردم، دروغگویی، هدر دادن مال و آبروی مردم نخواهیم بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران در مکتب قرآن بودند و باید همایش قرآنی ایثارگران در حد همان ۱۴۰ هزار نفر ایثارگران باشد.

انتهای پیام
captcha