مادر امام زمان؛ بهترین الگو برای بانوان مهدوی
کد خبر: 4126933
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

مادر امام زمان؛ بهترین الگو برای بانوان مهدوی

نماینده ولی فقیه در کردستان هجرت و سختی کشیدن این بانوی بزرگ را از جمله ویژگی‌های وی برشمرد و گفت: نرجس خاتون مادر گرامی امام زمان (عج) الگویی کامل برای بانوان مهدوی زمان می‌اشند.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 17 اسفند در مراسم جشن نیمه شعبان در جمع کثیری از بانوان در حسینیه سنندج ضمن تبریک و فرارسیدن ولادت با سعادت امام زمان(عج) گفت: نرجس خاتون مادر گرامی امام زمان (عج) الگویی کامل برای بانوان مهدوی زمان می‌باشند.

وی به ابعاد شخصیتی مادرگرانقدر حضرت ولی عصر(عج) پرداخت و افزود: این بانوی مکرم اصالتا اروپایی و دختر پادشاه روم بودند و از نظر شخصیت، به عنوان یکی از پاک‌ترین، باشخصیت ترین و عفیف‌ترین بانوی تاریخ اسلام هستند که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان هجرت و سختی کشیدن این بانوی بزرگ را از جمله ویژگی‌های وی برشمرد و بیان کرد: این بانوی سعادتمند با اینکه دختر فردی اشراف‌زاده بود و در کاخ زندگی می‌کرد هنگام وصلت با امام حسن عسکری(ع) در خانه‌ای محقر و با تحمل سختی‌های فراوان مواجه شدند.

وی بر ضرورت شناخت امام عصر(ع) برای هرفرد مسلمان تاأید کرد و افزود: شناخت امام زمان(عج) برای همه ما یک تکلیف است و لازم است تاریخ صغری، تاریخ کبری و نواب اربعه در مورد امام عصر (عج) را بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تأکید بر شناخت تاریخی و معرفتی امام زمان یادآور شد: بحث معرفت و شناخت امام و اعتقاد به او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که معارف امام زمان را گسترش دهیم و احادیث و سخنان وی را گوش داده و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha