درخواست خطیب جمعه ایلام از مسئولان در سالروز بمباران ماربره
کد خبر: 4127186
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

درخواست خطیب جمعه ایلام از مسئولان در سالروز بمباران ماربره

امام جمعه موقت ایلام گفت: باید مسئولان جمهوری اسلامی ایران از فرانسه به خاطر کشتار مردم روستای رماربره در سال ۱۳۶۳ فرجام‌خواهی و طلب خسارت کند.

حجت الاسلام سراجبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین، شمس‌الله سراج، امام جمعه موقت ایلام، امروز، ۱۹ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) ایلام برگزار شد، با اشاره سالروز بمباران روستای ماربره در استان ایلام گفت: یکی از جنایات بزرگ بشری جبهه استکبار حمله خونین و ناجوانمردانه هواپیما‌های عراقی با پشتیبانی هوایی فرانسه در ایلام بود که در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۶۳ مردم آواره روستای ماربره را به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: در این حمله هوایی تعداد زیادی از افراد بیگناه و بی پناه از جمله زنان و کودکان شهید شدند که باید مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خونخواهی و مطالبه‌گری این کشته شدگان از سازمان ملل و سفارت‌های دخیل، چون فرانسه فرجام خواهی و طلب خسارت کند.

سراج با بیان اینکه رویکرد ما در برابر دشمنان دفاعی بوده است، افزود: باید در برابر دسایس و هجمه‌های دشمنان از رویکرد تدافعی به وضعیت تهاجمی تغییر تاکتیک دهیم و اهداف شوم این کشور‌ها در نقاط مختلف دنیا را به زیر سوال و چهره واقعی جهان سلطه را عیان کنیم پرا که دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی مد نظر خود در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جهان اسلام و کشور‌های آزادی خواه جهان و تسلط بر این کشور‌ها هستند.

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت بیمارستان رازی شهر ایلام انتقاد کرد و ادامه داد: بیمارستان تازه تاسیس رازی از نظر تجهیزات، امکانات و راه دسترسی مشکل اساسی دارد که باید مشکلات عدیده این مرکز درمانی مهم رسیدگی و مرتفع شود.

وی گفت: فرانسه در حالی طی ماه‌های اخیر داعیه حمایت از مردم ایران را دارد که جنایات زیادی را در حق مردم ایران از جمله ایلام داشته است و باید در محاکم بین المللی پاسخگوی جنایات خود باشد.

سراج به سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید شرایط برای تقوبت بنیه علمی فرزندان ایثارگران فراهم باشد.

انتهای پیام
captcha