بخشی از بودجه فرهنگی همدان به سند قرآنی اختصاص یابد
کد خبر: 4127455
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
نماینده ولی فقیه در همدان:

بخشی از بودجه فرهنگی همدان به سند قرآنی اختصاص یابد

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی با تأکید بر لزوم توجه و پیگیری بودجه شورای فرهنگی استان گفت: دبیرخانه باید نسبت به پیگیری و تحقق بودجه شورای فرهنگ عمومی و سند فرهنگی استان اقدامات لازم را انجام دهد و قسمتی از آن نیز به سند و فعالیت‌های قرآنی استان اختصاص پیدا کند.

شورای فرهنگی عمومی همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز، 20 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه مبارک رمضان هستیم، لازم است سازمان‌های ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری برنامه‌های این ماه برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه و پیگیری بودجه شورای فرهنگی استان همدان گفت: دبیرخانه باید نسبت به پیگیری و تحقق بودجه شورای فرهنگ عمومی و سند فرهنگی استان اقدامات لازم را انجام دهد و قسمتی از آن نیز در اختیار سند و فعالیت‌های قرآنی استان قرار گیرد.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های با ورودی مسافر زیاد در ایام عید نوروز است، یادآور شد: مسائل و شرایط مربوط به مسافران باید در ستاد سفر بررسی شود که یکی از موضوعات مهم، توجه به مسائل هنجارها به لحاظ همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز است. لازم است تا مراقبت کنیم تا خدای نکرده بی‌حرمتی به این ماه مبارک ‌نشود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از خانواده‌ها و والدین می‌خواهیم تا ضمن همکاری با نیروی انتظامی، از فرزندان خود مراقبت کنند تا در این ایام آسیبی به آنها نرسد.

وی به دستور دیگر این جلسه در رابطه با طب سنتی اشاره کرد و گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در این عرصه و با توجه به وجود بوعلی سینا در همدان و برخورداری از گیاهان دارویی برجسته است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

شعبانی یادآور شد: بخشی از بیمارستان‌های همدان با محوریت طب سنتی می‌توانند پذیرای بیماران باشند. فعالیت طب سنتی در بیمارستان‌ها باید زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی باشد. ضمن اینکه شهروندان همدانی از بیمارستان‌های استان استفاده می‌کنند، از نظر گردشگری نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha