تهیه راهکارهایی برای ورود آحاد مردم به مسئله ترویج حجاب ضروری است
کد خبر: 4127649
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
فرماندار کاشمر:

تهیه راهکارهایی برای ورود آحاد مردم به مسئله ترویج حجاب ضروری است

فرماندار کاشمر تهیه و احصاء راهکارهایی برای ورود آحاد مردم به مسئله ترویج حجاب به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی را ضروری دانست.

امیر دایی صراف، فرماندار کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر، امروز 21 اسفندماه، در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مدیران ادارات بر اساس وظایفی که دارند باید برای پایان سال آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید طرح مولدسازی را جدی بگیرید و از فرصت به وجود آمده استفاده کنند، بیان کرد: به همه دستگاه‌ها تأکید می‌شود در این خصوص برنامه خود را تنظیم و ارائه دهند.

فرماندار کاشمر افزود: با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و ورزش و جوانان سال‌هاست که پروژه‌های نیمه‌تمام دارند، می‌توانند برای به نتیجه رساندن این پروژه‌ها مولدسازی را به طور ویژه بررسی کنند.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب موضوع اعتقادی و قانون است، انتظار داریم همه دستگاه‌ها حتماً به کارمندان و محیط پیرامونی خود دقت کنند، برای ترویج عفاف و حجاب همه مردم باید احساس مسئولیت کنند و این یک کار همگانی است.

دایی صراف ابراز کرد: باید راهکارهایی برای ورود آحاد مردم به مسئله ترویج حجاب به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی احصاء و ارائه شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه به رغم تمامی مشکلات اما امسال دستاوردهای اقتصادی شهرستان کاشمر بسیار خوب بوده است، گفت: تا اسفند 540 میلیارد ریال به حساب شهرداری و 320 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها از محل مالیات ارزش افزوده واریز شده است، احتمالاً این رقمتا پایان امسال به بیش از 90 میلیارد تومان برسد.

فرماندار کاشمر در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد و با تمام توان برای حمایت از دستگاه‌های دانش‌بنیان تلاش کنند، بیان کرد: سال آینده دانشگاه‌ها باید برنامه خود را برای محقق شدن این موضوع و تبدیل دانش به کاربرد ارائه دهند.

وی در ادامه به وضعیت اشتغال شهرستان اشاره کرد و گفت: کارگروه اشتغال روستایی در 90 درصد روستاهای بخش مرکزی و 70 درصد روستاهای بخش فرح دشت محقق شده است.

دایی صراف گفت: اگرچه تعهد اشتغال شهرستان 3143 نفر بوده اما 3284 نفر معادل 104.5 درصد ثبت سامانه ملی رصد اشتغال کشور شدند، همچنین امسال سه واحد راکد دامداری و یک واحد شن‌شویی راکد با پرداخت تسهیلات فعال شدند.

وی بیان کرد: طی این مدت 34 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی، 18 واحد گلخانه، 24 فقره مشاغل خانگی، یک واحد دانش‌بنیان، 896 پروانه کسب جدید توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌ها صادر شده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در 9 ماهه اول امسال 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده است، از پرداخت 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، 960 میلیارد ریال تسهیلات فرزند آوری، 1750 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 خبر داد و گفت: تاکنون 75 درصد تسهیلات تبصره 16 محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌رغم تمامی مشکلات اما دستاوردهای اقتصادی شهرستان بسیار خوب بوده است، افزود: سال آینده دو پروژه مهم در دستور کار داریم که شامل توسعه اشتغال و کارآفرینی و به نتیجه رسیدن نهضت ملی مسکن است، تاکنون چند زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن شناسایی شده که به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

مردم نسبت به مطالبه‌گری، شجاع باشند

حجت‌الاسلام جواد طاهری امام‌جمعه کاشمر در این جلسه با بیان این‌که تلاش داریم در خطبه‌های نمازجمعه سال آینده به فقه مطالبه‌گری بپردازیم، گفت: با این اقدام مردم نسبت به مطالبه‌گری از مسئولان شجاع‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از قوانین در کشور متأثر از دین مبین اسلام است؛ افزود: آنچه موجب زمین خوردن ما می‌شود، آرزوهای طولانی است.

وی اظهار کرد: بین هدف داشتن با آرزو داشتن تفاوت است، برخی آن‌قدر به صندلی و مسئولیت وابسته‌اند که اگر صندلی مدیریت‌شان را بگیریم دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

امام‌جمعه کاشمر بیان کرد: ما وظیفه داریم اقدامات صورت گرفته را بیان کنیم تا تلاش‌ها دیده شود، مسئولان می‌توانند از تریبون نمازجمعه برای بیان عملکرد خود استفاده نمایند.

وی با بیان این‌که سعی کرده‌ایم در حد توان نگذاریم دشمن مردم را ناامید کند، از مسئولان خواست؛ اقدامات خود را بیشتر به گوش مردم برسانند، سال آینده باید مسیرمان شفاف‌تر و واضح‌تر باشد در غیر این‌صورت اشتباه کرده‌ایم.

طاهری ابراز کرد: متأسفانه برخی کارهایی که انجام می‌دهیم پیوست فرهنگی آن دیده نمی‌شود، مسئولان برنامه‌های فرهنگی خود را اعلام کرده تا بتوانیم از آن‌ها حمایت نماییم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید شیوه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری و این‌که چگونه از مسئولان مطالبه‌گری کنند را بدانند، افزود: از سال آینده در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع فقه مطالبه‌گری خواهیم پرداخت، اگرچه با این اقدام مردم نسبت به مطالبه‌گری از مسئولان شجاع‌تر می‌شوند، اما کنترل شده‌تر خواهند شد.

امام‌جمعه کاشمر در ادامه با انتقاد از برخی خبرنگاران که بدون داشتن سند و مدرک شروع به تخریب می‌کنند، این اقدام را به لحاظ شرعی درست ندانست و گفت: مسئولان ادارات در برابر این تهمت‌ها باید شکایت کنند.

انتهای پیام
captcha