ابتکار عمل مدرسه‌ای در کانادا برای مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 4128013
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

ابتکار عمل مدرسه‌ای در کانادا برای مبارزه با اسلام‌هراسی

مسئولان یک مدرسه در کانادا پس از آنکه دریافتند بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان این مدرسه را مسلمانان تشکیل می‌دهند، به دنبال راهکاری برای مبارزه با اسلام‌هراسی رفتند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، مدرسه منطقه پیل اولین مدرسه‌ای در کانادا است که برنامه ویژه‌ای را برای مبارزه با اسلام‌هراسی ارائه کرده است. این اتفاق پس از آن می‌افتد که مسئولان این مدرسه متوجه شدند که حدود یک چهارم دانش‌آموزان این مدرسه را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

تعداد دانش‌آموزان این مدرسه در تورنتو که تمام مقاطع آموزشی (از مهد کودک تا کلاس دوازدهم) را شامل می‌شود، بالغ بر 153 هزار نفر است که از این تعداد حدود 40 هزار نفر مسلمان هستند.

مانون ادواردز، مدیر بخش ارتباطات هیئت مدیره این مدرسه در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: ایجاد یک استراتژی برای مبارزه با اسلام‌هراسی نشان‌دهنده تعهد هیئت مدیره مدرسه به اطمینان از این است که دانش‌آموزان مسلمان احساس کنند که در یک محیط آموزشی امن حضور دارند.

موضوع ایجاد استراتژی برای مقابله با اسلام‌هراسی در این مدرسه بزرگ به سال 2014 بازمی‌گردد و ایده آن از سوی رئیس هیئت مدیره داده شده است.

در این استراتژی تمام کارمندان این مدرسه در خصوص موضوع اسلام‌هراسی آموزش می‌بینند تا در صورت دیدن مورد خاصی در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهند.

از زمان حوادث 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده آمریکا، مسلمانان کانادا نیز با دشمنی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز قابل توجهی مواجه شده‌اند و در موارد متعددی قتل، زیرگرفتن با خودرو و تیراندازی جزو اتفاقاتی است که برای آن رخ داده است.

انتهای پیام
captcha