حمایت از بیماران با اهدای خون در آستانه بهار طبیعت
کد خبر: 4128329
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
مدیرعامل سازمان انتقال خون خواستار شد:

حمایت از بیماران با اهدای خون در آستانه بهار طبیعت

مدیرعامل سازمان انتقال خون در پیامی فرارسیدن بهار طبیعت و قرآن را به خانواده بزرگ انتقال خون تبریک گفت و از مردم دعوت کرد بیش از پیش حامی بیماران باشند.

حمایت مضاعف مردم از بیماران، در بهار طبیعت و بهار قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در پیامی ضمن تشکر از خانواده بزرگ انتقال خون، از ایثار، تلاش و خدمت بی‌‌دریغ دست‌اندرکاران تأمین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون قدردانی کرد و برای همه هموطنان خصوصا این خانواده سلامت‌بخش، آرزوی سلامتی و برکت کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در این پیام عنوان کرد: در یک سال پر فراز و نشیب مشکلاتی چون کرونا، عوامل طبیعی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی هیچ یک نتوانست جلوی ایثارگری و حمایت بی‌شائبه مردم از هموطنانشان را بگیرد و همچون همیشه در حمایت از سلامتی بیماران آستین بالا زدند.

وی همچنین زحمات و تلاش شبانه روزی کارکنان، متخصصان و مدیران سازمان انتقال خون را ستود که طی سالی که گذشت با وجود همه مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم توانستند با تأمین صد در صدی نیازهای بیمارستانی، سازمان انتقال خون را سربلند سازند.

جمالی با آرزوی آرامش و سلامتی برای بیماران خصوصا بیمارانی که احتیاج مستمر به خون دارند گفت: افتخار داریم که بگوییم در سال 1401 توانستیم برای تمامی بیماران نیازمند به دریافت خون مکرر، از کیسه‌های فیلتردار استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: استفاده از این کیسه‌ها سبب کاهش عوارض ناشی از تزریق خون می‌شود و می‌تواند زندگی سالم‌تر و درمان کم عارضه‌تری را برای این بیماران به ارمغان آورد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تأکید بر سرلوحه قرار دادن فرموده رهبری مبنی بر تولید دانش بنیان و حمایت از آن، گفت: در سال جاری سازمان انتقال خون با تهیه 12 سانتریفوژ یخچال دارتولید داخل توانست تجهیزات مورد نیاز خود را با استفاده از دانش و تخصص متخصصان کشور طبق بالاترین استانداردهای جهانی تأمین کند و از محصولات مشابه خارجی بی نیاز شود.

جمالی با اشاره به نقش فعال شبکه ملی خونرسانی طی سال 1401 گفت: از طریق این شبکه، خون مورد نیاز بیماران خاص در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران با همکاری همه استان‌ها تأمین شد و استان‌های هم جوار توانستند با مشارکت فعال‌تر در این طرح به سان یک قلب تپنده خون و فرآورده مورد نیاز را مستمر، پیوسته و هماهنگ در کل کشور تأمین کنند که جای تقدیر دارد.

وی همچنین تأکید کرد: مسئولیت سازمان انتقال خون در قبال بیماران مسئولیتی همیشگی و فزاینده است و بهینه سازی نظام اهدای خون و افزایش اهدای خون به تناسب جمعیت برای امنیت سلامت بیماران، در دستور کار این سازمان قرار دارد و با قدرت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان این پیام، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بهار قرآن به تمامی ایرانیان، از مردم شریف کشورمان دعوت کرد تا در روزهای باقی مانده پایان سال و آغاز بهار طبیعت و بهار قرآن بیش از پیش حامی بیماران باشند تا به خاطر سفرهای نوروزی و آغاز ماه مبارک رمضان ذخایر خون با کاهش مواجه نشوند و همه هموطنان بتوانند به دور از بیماری و رنج، روزهای شیرین و زیبای پیش رو را در کنار خانواده به شادمانی و عبادت بپردازند.

انتهای پیام
captcha