بهبود وضعیت اقتصادی مردم در اولویت برنامه‌های دولتمردان باشد
کد خبر: 4128654
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

بهبود وضعیت اقتصادی مردم در اولویت برنامه‌های دولتمردان باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر توجه دولتمردان در زمینه مدیریت گرانی‌ها، گفت: دولتمردان باید بهبود وضعیت اقتصادی و رونق سفره مردم را در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار دهند.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 26 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: بنای تقوایی عبارت است از بنایی که همراه با نیت خیر بوده و آگاهی از قوانین و احکام الهی را نیز به همراه داشته باشد و هدفمند، دارای استحکام، برنامه‌ریزی شده و با نظر کارشناسان اصیل تحقق یابد. این بنای محکم دنیایی است و از دیگر سو نیز بنای محکم معنوی هم باید اینگونه باشد و با شرایط ماندگار مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی؛ ضیافت الهی را یکی از اوصاف ماه مبارک رمضان برشمرد و ادامه داد: این نکته را باید با تمام وجود درک کنیم که سبک کار خدا به تعبیری با سبک کار و زندگی ما متفاوت است. ما نباید با عینک خودمان هستی‌شناسی و خداشناسی داشته باشیم بلکه باید با عینک و دید الهی به محیط پیرامون و این جهان مادی بنگریم. خداوند برای حفظ حیات کودکی مثل موسی امر می‌کند او را در دریا قرار دهند و اعتماد کنند یا برای رسیدن به رفاه اقتصادی توصیه به انفاق، خمس و زکات است و از بُعد دیگر برای رسیدن به رفاه و آسایش زندگی، ازدواج امر و توصیه می‌شود تا بشر شراکت در زندگی را تجربه کند.

وی افزود: برای بزرگ شدن و عزیزشدن باید دوری از تکبر و تواضع در نظر گرفته شود و برای رسیدن به لذت جنسی بیشتر، حیا و عفت و چشم پوشیدن از نامحرم، برای رسیدن به رفاه و آسایش و آرامش، زهد و تقوا، برای رسیدن به حیاط جاودانه کشته شدن در راه خدا یعنی شهادت و برای رسیدن به فرح و نشاط واقعی سفارش می‌شود تا دست از مجالس حرام بردارید یا اینکه برای رسیدن به آرامش خاطر و سرور واقعی توصیه می‌شود برای سیدالشهدا گریه کنیم و اشک بریزیم و برای ورود به ماه رمضان و شرکت در میهمانی خدا هم باید از لذت‌های دنیایی مثل خوردن و آشامیدن و امور شهوانی پرهیز  کنیم.

وی ادامه داد: در حالیکه معیار ما برای امور ضیافتی؛ خوردن، آشامیدن، مسافرت کردن و امثال آن‌هاست اما این ضیافت هم مانند ضیافت‌های دنیایی شرایطی دارد و چه بسا افرادی که به میهمانی دعوت می‌شوند و بنا به تراکم کار و مسائل روزمره نمی‌توانند خود را به ضیافت برسانند و چه بسا افرادی که به مهمانی دعوت می‌شوند و مانند کودکی در آن ضیافت خواب هستند یا افرادی که به میهمانی دعوت می‌شوند و نمی‌توانند به‌خاطر بی‌اشتهایی از غذا و پذیرایی استفاده کنند. بنابراین باید از خداوند درخواست و طلب کرد که در ورود به ماه رمضان از توفیق و شرایط بهره‌مندی حداکثری در این ضیافت الهی بهره مند شویم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتفاقات تلخ و شیرینی در سالی که گذشت داشتیم اما موضوعاتی لازم به توجه است که از جمله معطل ماندن پروژه‌های نیمه تمام در استان به ویژه موضوعات مورد نیاز مردم مثل بیمارستان‌های قلب و تأمین اجتماعی و همچنین توجه به بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار که امروز مخصوصاً در جریان کرونا ما نیازمند روان درمانی هستیم شاید هر بیمارستانی به‌صورت مستقل در این زمینه بخشی را برای روان درمانی در نظر بگیرد و سلامت روانی و کار برای بیماران نیازمند درمان صورت گیرد.

وی حمایت از گروه‌های دغدغه‌مند و توجه به مطالبات مردم متدین در زمینه حجاب و عفاف را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: چالش‌هایی در استان وجود دارد همانند چالش فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی و امسال سال سختی از نظر اقتصادی برای بخش زیادی از جامعه بود و گرچه ما این سختی‌ها را مقدمه رهایی و نجات می‌بینیم اما به هر حال سختی‌ها و دشواری‌های مردم غیرقابل جبران بود و باید در این زمینه دولتمردان به مدیریت گرانی ها توجه کنند و بهبود وضعیت اقتصادی و رونق سفره مردم را در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار دهند.

انتهای پیام
captcha