تقابل با استکبار جهانی نیازمند شناخت‌ ظرفیت‌های درونی است
کد خبر: 4128656
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

تقابل با استکبار جهانی نیازمند شناخت‌ ظرفیت‌های درونی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تقابل با استکبار جهانی نیازمند شناخت‌ ظرفیت‌های درونی است؛ باید خود، کشور، ظرفیت‌ها و جوانان را بشناسیم، اما متأسفانه هنوز داشته‌های انقلاب اسلامی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی‌، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های آخرین نماز جمعه بیرجند در سال ۱۴۰۱ که در محل مسجد جامع مصلی المهدی(عج) اقامه شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به ۶۰ مورد از مهم‌ترین اقدامات دولت اشاره کنیم، باید بگوییم رشد اقتصادی مثبت چهار درصد بعد از ۱۰ سال، کاهش ۲۰ درصدی رشد تورم، امضای موافقت‌نامه‌ها با چین و روسیه، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، حذف ارز چهار و ۲۰۰ تومانی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده، تأمین و ساخت واکسن کرونا و شفاف‌سازی حساب مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی صادرات محصولات صنعتی کشور، عضویت در شانگهای، ثبت کمترین نرخ بیکاری در تابستان، اتصال ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی به شبکه دولت الکترونیک، اظهار کرد: لازم است اقدامات دولت و نظام در راستای امیدآفرینی در جامعه ترویج شود و تک تک افراد در این زمینه مسئولیت دارند.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه امام عصر(عج) به‌عنوان پرچمدار جامعه اسلامی از ما توقعاتی دارد، افزود: ما در رسیدن به تمدن اسلامی مسیر سختی داریم و باید توجه عینی، عملی و دقیق به فرمایشات ولی فقیه داشته و این همان کاری است که شهدا، بزرگان و علمای دین کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اينکه اگر دل در گرو معارف اسلامی داریم باید در این مسیر تام و تمام حرکت کنیم، تصریح کرد: تاکنون مردم ایران نمره قبولی کسب کرده‌اند، اما کسب نمره کمال نیازمند تلاش بیشتر است.

رحیم‌آبادی با اشاره به تزلزل شرق و غرب امروز، بیان کرد: باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی‌‌ فقیه جامعه باشیم که از ما چه می‌خواهند؛ ملت ایران به‌صورت حماسی و اعتقادی به جریان امامت و ولایت اعتقاد کامل دارد اما در جزئیات گاهی غفلت‌هایی می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید دارند که غرب، آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را از اساس بشناسید و ماهیت استکباری، وحشی‌گری و غیرانسانی آن را دریابید که در این زمینه به شکل کلی کارهایی انجام شده اما کم است‌.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تقابل استکبار جهانی در ۴۴ سال گذشته تصریح کرد: در مسئله مسمومیت فرزندان کشور نیز دشمن پشت پرده بوده، اما بعد مدعی و دلسوز فرزندان ما شده‌اند در حالی که ماجرای ۱۰ هزار کودک در گورهای دسته‌جمعی در غرب امروز علنی می‌شود.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی و غرب در تبعیض نژادی، تحریم ضد بشری، نقض حقوق زنان، قوانین ضد بشری و ظلم و ستم به مظلومان سنگ تمام گذاشته‌ حتی سازمان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی را برای منافع خود تاسیس کردند.

رحیم‌آبادی گفت: دروغ بزرگترین ابزار جریان کفر و استکبار جهانی بوده و دشمنان به وسیله ابزارهای تبلیغاتی خود و دروغ درصدد انحراف افکار مردم و جدایی جوانان از جریان انقلابی هستند که در تقابل با آنان رسالت ما بسیار سنگین است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اينکه در کتاب صعود چهل ساله، ظرفیت‌ها، پیشرفت و تعالی ایران در گام اول انقلاب بیان شده است، اظهار کرد: تقابل با استکبار جهانی نیازمند شناخت‌ ظرفیت‌های درونی است؛ باید خود، کشور، ظرفیت‌ها و جوانان را بشناسیم، اما متأسفانه هنوز داشته‌های انقلاب اسلامی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha