بخش دولتی حوزه اقتصاد به تحقق شعار سال توجه نداشت
کد خبر: 4129029
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

بخش دولتی حوزه اقتصاد به تحقق شعار سال توجه نداشت

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش دولتی حوزه اقتصادی آن‌گونه که باید به تحقق شعار سال جاری توجه نداشت، در حالی‌که بخش خصوصی عملکرد بهتری در این راستا داشته است.

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضویمحمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، در خصوص تحقق شعار سال جاری، اظهار کرد: مردم شعارهایی که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید نامگذاری می‌شود را جدی می‌گیرند، اما مسئولان به‌دنبال تحقق آن نیستند به‌ویژه امسال این موضوع آنگونه که باید محقق نشد و مورد توجه آنها قرار نگرفت.

وی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه شعار سال به‌نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بود، بخش خصوصی عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی و ایجاد اشتغال در بحث دانش‌بنیان داشته است و متأسفانه آن‌گونه که باید در بخش دولتی اتفاقات خوبی رقم نخورد.

این فعال اقتصادی افزود: در واقع ذات شعارهای اقتصادی که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود بسیار خوب است، چرا که در افکار نوعی حرکت ایجاد می‌کند و شاید اگر این شعارها انتخاب نمی‌شدند، با وجود تحریم‌ها و فرار سرمایه‌ها، با مشکلات بیشتری در حوزه اقتصاد مواجه بودیم.

روشنک تصریح کرد: متأسفانه موضوعی که وجود دارد این است که مسئولان با دیدگاه عملی به این شعارها نگاه نمی‌کنند تا با اقدامات مؤثر خود این نامگذاری‌ها را محقق کنند و خود را متعهد برای عملی‌سازی این نام گذاری‌ها نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه شعار امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفت، افزود: به نظرم عدم تحقق شعار امسال به دلیل مشکلاتی بود که دولت با آن مواجه بود و همین مهم باعث شد که مسئولان کشور به این شعار یک نگاه عملیاتی نداشته باشند و این در حالی است که این موضوع به اندازه‌ای از سوی بخش دولتی مورد توجه قرار نگرفت که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با فعالان اقتصادی از این موضوع گلایه‌مند بود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: منافع شعارهایی که هر سال توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری می‌شود برای حوزه اقتصاد و حقی است که مقام معظم رهبری به فعالان اقتصادی می‌دهد و مسئولان موظف هستند که این حق را اجرا کنند، اما با بی‌توجهی، تحقق شعارها نیز کمرنگ می‌شود.

روشنک اظهار کرد: مسائلی که امسال در کشور شاهد بودیم از جمله تحریم‌ها و حوادث اخیر نیز در این راستا بی‌تأثیر نبوده است و همین اتفاقات باعث شد که زمینه تحقق شعار سال نیز فراهم نشود و تزریق ناامیدی در جامعه موجب شد تحقق شعار سال از سوی متولیان کمتر مورد توجه قرار گیرد.

این فعال اقتصادی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم که همانگونه که توانستیم پایان سال خوبی در حوزه ارتباطات با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم، سال آینده نیز با نامگذاری حکیمانه مقام معظم رهبری، بتوانیم در مذاکرات برجامی به نتایج خوبی برسیم و سال خوبی را در پیش داشته باشیم.

روشنک بیان کرد: قطعاً فعالان بخش خصوصی حوزه اقتصادی به نامگذاری‌هایی که توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد اهمیت می‌دهند و همواره نیاز دارند تا از این رهنمودها و شعارها بهره‌مند شوند، اما این انتظار از مسئولان بخش دولتی نیز وجود دارد که همانگونه که به سایر بیانات ایشان اهمیت می‌دهند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، از شعارهای سال نیز حمایت‌ها و توجهات لازم را داشته باشند تا بتوانیم سال آینده بهتری در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha