مشارکت بیش از هزار خانواده تبریزی در پویش ستاره‌های زمین
کد خبر: 4130553
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

مشارکت بیش از هزار خانواده تبریزی در پویش ستاره‌های زمین

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری پویش ملی ستاره‌های زمین در تبریز، از مشارکت ۱۲۰۰ خانواده تبریزی در این پویش خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه برنامه‌های قرآنی برای این خانواده‌ها طی سال، در ماه مبارک رمضان نیز این پویش را به طور ویژه در مصلی امام خمینی(ره) و روستاهای غرب تبریز برگزار می‌کنیم.

رحیم وظیفه شعاع، مدیرعامل موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقیرحیم وظیفه شعاع، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت استان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برگزاری پویش ملی ستاره‌های زمین در تبریز، از مشارکت ۱۲۰۰ خانواده تبریزی در این پویش خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه برنامه‌های قرآنی برای این خانواده‌ها طی سال، در ماه مبارک رمضان نیز این پویش را به طور ویژه در مصلی امام خمینی(ره) و روستاهای غرب تبریز برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که پویش ستاره‌های زمین به مناسب ایام مبارک رمضان به طور ویژه برگزار می‌شود، گفت: به برکت ماه مبارک رمضان و با استفاده از پویش ستاره‌های زمین سعی کردیم تا فضای قرآنی در جامعه حاکم شود که شاید از نظر فضاسازی شهری هنوز پوسترهای پویش چشم‌نواز نباشند، اما در سایر زمینه‌ها موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.

وظیفه شعاع، با بیان این‌که موسسه مهد قرآن و عترت استان، پویش ملی ستاره‌های زمین را در تبریز و روستاهای غرب تبریز برگزار می‌کند، افزود: شعبه‌های مهد قرآن و عترت استان در روستاهای غرب تبریز شامل سردرود، خلجان، شیخ حسن، باغ معروف، مایان اولی، مایان سفلی، خواجه دیزج و... محافل جزءخوانی را برای برادران و خواهران برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تنها در روستاهای غرب تبریز ۱۵ محفل قرآنی در ایام رمضان به طور روزانه دایر بوده و جزءخوانی دسته جمعی برگزار می‌شود، ادامه داد: در خود تبریز نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان و طبق روال هر ساله، در مصلی امام خمینی(ره) محفل جزءخوانی به همت مؤسسه مهد قرآن و عترت استان برپا شده که توسط صدا و سیما پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور روزانه بیش از ۶۰۰ نفر در مراسم جزءخوانی مصلی تبریز در ایام مبارک رمضان و افزایش تعداد شرکت کنندگان در روزهای جمعه، گفت: این مراسم قرآنی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه تبریز ساعت 13:30 آغاز شده و پیش از آن نیز به مدت ۱۵ دقیقه تفسیر جزء مشخصی از قرآن، شرح داده می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال کار متفاوتی انجام شده و مراسم قرآنی به صورت زنده پخش می‌شود، گفت: در این محفل قاریان ممتاز نونهال، نوجوان و بزرگسال معرفی شده و به قرائت قرآن کریم می‌پردازند که حال و هوای خاصی را حاکم کرده است.

این پیشکسوت قرآن، با بیان این‌که در سایر شهرستان‌ها نیز صدها محفل قرآنی، محفل شبی با قرآن و... توسط موسسات قرآنی شهرستان‌ها در ایام مبارک رمضان برپا می‌شود، گفت: در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای بزرگ مراسم جزءخوانی قرآن کریم روزانه برگزار می‌شود.

وظیفه شعاع با بیان این‌که پویش ستاره‌های زمین حدود دو سال است که برگزار می‌شود و هدف اصلی آن رونق‌دهی به جلسات قرآنی خانگی است، گفت: چنانچه در حدیث شریف نیز ذکر شده است «خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود، مثل ستاره برای اهل آسمان می‌درخشد» که این پویش نیز تحت عنوان ستاره‌های زمین در حال برگزاری است.

وی با بیان این‌که ۱۲۰۰ خانواده‌ تبریزی از ماه رمضان سال قبل در این پویش شرکت کرده و جلسات قرآن خانگی برپا می‌کنند، گفت: با این خانواده‌ها از طریق دو کانال در ایتا ارتباط داریم که در طول سال پشتیبانی معنوی کرده و به صورت دسته جمعی اقدام به قرائت قرآن می‌کنند.

انتهای پیام
captcha