ترویج معارف قرآنی در جامعه ضامن آینده جوانان است
کد خبر: 4131906
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

ترویج معارف قرآنی در جامعه ضامن آینده جوانان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برای تضمین آینده جوانان، باید معارف قرآنی در سطوح مختلف جامعه، مدارس، دانشگاه‌ها و در بین جوانان و نوجوانان تبیین و ترویج شود.

ارسالی// ترویج معارف قرآنی در جامعه ضامن آینده جوانان است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته، 16 فروردین، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) با اشاره به اینکه در توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی در این استان اقداماتی صورت گرفته که بسیار ارزشمند است اظهار کرد: برای توسعه فعالیتها و جلسات قرآنی از ظرفیت و امکانات مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهره گرفته شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه ذکر دانست و افزود: ذکر باید در همه حال به ترک محرمات، امر به معروف و نهی از منکر در درون انسان متجلی شود و وقتی به عمل برسد خدمتگزاری ثابت می‌شود.

حجت‌الاسلام مطیعی، با بیان اینکه استان، استانی صنعتی و دارای صنایع ویژه است و در حوزه کشاورزی نیز قابلیت دارد متذکر شد: برای تحقق شعار سال باید از ظرفیت‌های موجود در این استان بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که فرمودند « همه فعالیت‌ها با محوریت و اولویت‌ رشد تولید و مهار تورم باشد» افزود: همه مسئولین استان باید به فرمایش مقام معظم رهبری توجه جدی نمایند.

به گفته وی؛ مقام معظم رهبری همواره بخشهای سیاسی و فرهنگی را مهم دانسته ولی همواره بر رفع مشکلات اقتصادی تأکید داشته که زمینه رفع مشکلات باید توسط مسئولان فراهم شود.

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نیز در این نشست در خصوص بررسی سند توسعه فعالیت‌های قرآنی و نیز فعالیتها و عملکرد دستگاههای مجری این سند گفت: سند توسعه فعالیتهای قرآنی افق 10 ساله فعالیتهای قرآنی را در این استان تعیین و تصویب کرده است.

وی ادامه داد: با تدوین و تصویب این سند، هدف بلندمدت این است که سمنان در پایان اجرای این سند به یکی از قطبهای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تبدیل شود و فعالیت‌های قرآنی در آن همطراز با دو استان قم و خراسان رضوی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست ضمن قدردانی از فعالیتها و اقدامات دستگاههای مختلف فرهنگی و اجرایی استان جهت تدوین و ارائه برنامه‌های قرآنی خواستار برآورد دقیق اعتبارات مورد نیاز برای توسعه فعالیتهای قرآنی مطابق با این سند برای ارائه به استانداری سمنان شد.

خبرنگار- سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha