سطح علمی جامعه درباره ضرورت حجاب افزایش یابد
کد خبر: 4132028
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
استاندار خراسان‌جنوبی:

سطح علمی جامعه درباره ضرورت حجاب افزایش یابد

جواد قناعت با بیان اينکه حجاب و چادر از موضوعات و مبانی دینی و ایرانی ماست، گفت: انتظار ما از دختران جوان و نوجوان این است که با تحقیق و پژوهش، سطح علمی خود را درخصوص اهمیت و چرایی حجاب بالا ببرند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۷ فروردین‌ماه در جمع اعضای کانون فرهنگی تربیتی شهید آوینی بیرجند، به دیدار سه‌شنبه شب کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در بیانات بسیار جامع و کامل خود که تمامی ابعاد را در برگرفت، از این گفتند که ما در حال جنگ با آمریکا هستیم، این جنگ در خارج مرزهای کشور و با ایستادن نیروهای حشدالشعبی، حزب‌الله مقابل داعشی‌ها و اسرائیلی‌ها به‌صورت نظامی است و در داخل کشور در قالب جنگ ترکیبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی همه ابعاد را در برگرفته است، تصریح کرد: دو بعد اقتصادی با استفاده از تحریم‌های فلج‌کننده و نیز بعد فرهنگی با هدف قرار گرفتن حجاب، مهم‌تر از بقیه موارد است. حجاب و چادر با آرمان‌های دینی و ملی ما گره خورده است و دشمن با اشاعه بی‌حجابی و کشف حجاب اصول دینی و ایرانی ما را هدف قرار داده است.

قناعت بیان کرد: انتظار ما از دختران جوان و نوجوان مان این است که با تحقیق و پژوهش، سطح علمی خود را درخصوص اهمیت و چرایی حجاب بالا ببرند. هر چه سطح دانش شما در این زمینه بالاتر برود، امکان اینکه کسی بتواند برای شما شبهه‌ای ایجاد کرده و حجاب‌تان را زیر سؤال ببرد، خیلی کمتر می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به رویکرد دیگر کشورها در زمینه حجاب از تعصبات افراطی یهودی‌ها در این زمینه گفت و اظهار کرد: ایرانی‌ها از قدیم به حجاب تأکید داشته و دارند. اگر درست اقدام نکنیم و اجازه دهیم هدف‌گذاری‌های دشمن به نتیجه برسد، کمتر از یک دهه دیگر شاهد اضمحلال و فروپاشی خانواده‌ها در ایران خواهیم بود.

وی ادامه داد: در غرب و در برخی ایالت‌های آمریکا به جهت ناامنی‌هایی که ایجاد شده، زنان جرئت نمی‌کنند به تنهایی شب را بیرون از خانه باشند، اما اکنون بانوان ما در کمال امنیت هر موقع از شبانه‌روز را می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند؛ برخی از ناامنی‌هایی که گاهاً در بعضی از مناطق شاهد هستیم صرفاً به جهت همین تهاجم فرهنگی دشمن است.

استاندار خراسان‌جنوبی به موضوع ماه رمضان و اهمیت روزه‌داری اشاره کرد و گفت: براساس روایات ما سه نوع روزه شکم، زبان و قلب داریم که روزه شکم در پایین‌ترین مرتبه و روزه قلب در بالاترین سطح قرار دارد. امساک و پرهیز از خوردن که همان روزه شکم است به گفته اطبا برای سلامت جسم انسان بسیار مفید است.

وی روزه زبان را پرهیز از غیبت و بدگویی و کنترل زبان از آفت‌ها عنوان و اظهار کرد: در روزه قلب که در بالاترین مرتبه قرار دارد، ما برای کسی بد نمی‌خواهیم و با حرکات درست سعی می‌کنیم کسی را نرنجانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی زندگی دنیوی را زودگذر خواند و گفت: انسان زرنگ، کسی است که از این فرصت کوتاه عمری که به او سپرده شده به بهترین شکل بهره‌برداری کند. شما باید با مطالعه کتاب‌های مختلف علاوه بر کتب دینی، سطح معلومات خود را بالا برده و آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.

انتهای پیام
captcha