پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را شتاب می‌بخشد
کد خبر: 4132114
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را شتاب می‌بخشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را شتاب می‌بخشد گفت: حضور در راهپیمایی این روز و اعلام پیام همبستگی به مردم فلسطین روحیه جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 18 فروردین ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را شتاب می‌بخشد گفت: حضور در راهپیمایی این روز و اعلام پیام همبستگی به مردم فلسطین روحیه جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمعه هفته آینده روز قدس است گفت: این روز به برکت اقدام راهبردی امام راحل (ره) به محور وحدت مسلمانان تبدیل شده است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه امروز فلسطین در جامعه جهانی معیار و عملکرد دولت‌ها در گسترش جهانی و مقابله با ظلم اشغالگری است؛ اظهار کرد: هر کشور و جریانی که در نقطه مقابل فلسطین در کنار صهیونیست قرار گیرد با واکنش تند ملت‌ها روبرو می‌شود.

خطیب جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه نزدیک شدن ملت‌ها به رژیم غاصب و نادیده گرفتن مردم فلسطین هزینه دارد، ادامه داد: به هر اندازه که جبهه مقاومت در آزادی قدس شریف راسخ است به همان اندازه جبهه مقابل در تلاطم قرار دارد.

امام جمعه تبریز گفت: صهیونیست‌ها در وضعیت بحرانی قرار دارند و خودشان هم بر این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان اینکه در نظم جدید جهانی خود آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل رو به افول است، گفت: این نظم بین‌المللی روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولین نظام فرمودند: من گفتم اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید ولی گویا خودشان عجله دارند تا هر چه زودتر رو به اضمحلال و انسداد بروند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی از نزدیک شدن به کشور‌های مسلمان هدفی جز ایجاد اختلاف و چند دستگی برای تحقق مطامع توسعه‌طلبانه خود ندارد خطاب به برادران و خواهران مسلمان در کشور آذربایجان توصیه کرد نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره کوشیده است تا تلاش بدخواهان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه و مسلمان را ناتمام بگذارد؛ افزود: از مسئولان دولت جمهوری آذربایجان این انتظار می‌رود تا از دامی که دشمنان برای روابط دو کشور مسلمان پهن‌کرده‌اند دوری کنند.

آل‌هاشم، با اشاره به مناسبت‌های هفته به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: آنچه او را صیاد شیرازی کرد، اخلاصش بود؛ او یک فرد دلسوز، عاشق و ولایی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطبه‌ها، با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: در طول انقلاب اسلامی جوانان نمونه کشور تلاش کرده و به این فناوری دست یافتند و امید است این فناوری صلح‌آمیز در خیلی از موارد اعم از کشاورزی و پزشکی مفید باشد.

وی به فرارسیدن روز جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: آموزش بهداشت عمومی، تامین غذای سالم و آب سالم، مراقبت بهداشت مادران و کودکان، ایمن سازی علیه بیماری عفونی، درمان مناسب برای بیماری، تدارک دارو‌های اساسی از جمله مواردی است که باید در اولویت باشد.

وی همچنین ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی که به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است را گرامی داشت و اظهار کرد: روز هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های متعهد و انقلابی است زیرا مساله‌مندی و اجتماعی بودن جزو شاخص انقلابی است و هنر انقلاب همیشه آرمانگرا و کمال‌گراست و این هنرمندان در پیروزی انقلاب و تداوم و نشر آن نقش آفرین بودند.

آل هاشم با گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امام دوم شیعیان خود مظهر اخلاق نیکو بود و همه را به اخلاق خوب دعوت می‌کرد.

انتهای پیام
captcha