ضرورت شکل‌گیری ارتباط میان دانشگاه‌ با شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4132664
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد:

ضرورت شکل‌گیری ارتباط میان دانشگاه‌ با شرکت‌های دانش‌بنیان

محمد کرمی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید تعامل خوبی با پارک علم و فناوری داشته باشند چرا که جوانان آمادگی ذهنی خوبی دارند و با ایجاد تحرک فکری، بارش فکری در آنها ایجاد می‌شود لذا باید این ارتباط بین آموزش و پرورش، دانشگاه و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت قوی شکل بگیرد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، امروز، 20 فروردین‌ماه، در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری، گفت: مهار تورم و رشد تولید یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب است که باید در کف میدان اجرایی و عملی شود و این‌گونه نباشد که تنها به عنوان یک شعار صرف و سربرگ اداری باشد و در انتهای سال هم بازخوردی نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن فرمان رهبر معظم انقلاب باید استعدادهای استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف شکوفا و به بهره‌برداری رسد، حوزه‌های مختلفی در استان وجود دارد که باید توسعه یابد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران پارک علم و فناوری، تصریح کرد: شما مسئولان  یک مرکز تحقیقاتی هستید و باید فکر کنید که از ظرفیت‌های خدادادی که در این استان وجود دارد چه استفاده‌هایی می‌توان کرد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها برای استان تولید ثروت داشته باشیم.
 
کرمی بیان کرد: یکی از این حوزه‌ها، حوزه تجارت است که استان سیستان و بلوچستان با موقعیت ویژه‌ای که دارد باید در حوزه تجارت، واردات و صادرات با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی فعال شود و نیازمندی‌های این کشورها از طریق صادرات از استان سیستان و بلوچستان تامین شود.
 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بخش معادن است که به‌طور موکد تأکید کردیم که معدن‌کاران نباید فرآورده‌های معدنی را به‌صورت خام از استان خارج کنند و باید صنایع فرآوری در استان راه‌اندازی شود و شرکت‌های دانش‌بنیان برای راه‌اندازی صنایع فرآوری هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه کشاورزی نیز این استان با شرایط آب و هوایی خاص خود و برعکس آنچه همه فکر می‌کنند، محصولات خاص خود را دارد که از جمله می‌توان به ارقام با ارزش خرما و همچنین محصولات گرمسیری اشاره کرد که پارک علم و فناوری باید برای این محصولات تا مرحله تجاری‌سازی و صادرات برنامه‌ریزی کند.
 
کرمی تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید به‌صورت ویژه کار کنیم و تعاونی‌های دانش‌بنیان تشکیل شود، پارک علم و فناوری با همه دستگاه‌های اجرایی باید هم‌افزایی داشته باشد و نباید جزیره‌ای کار کند چرا که عملکرد جزیره‌ای عدم موفقیت در کارها را به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید تعامل خوبی با پارک علم و فناوری داشته باشند چرا که جوانان آمادگی ذهنی خوبی دارند و با ایجاد تحرک فکری، بارش فکری در آن‌ها ایجاد می‌شود لذا باید این ارتباط بین آموزش و پرورش، دانشگاه و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت قوی شکل بگیرد.
انتهای پیام
captcha