آیین لیالی شب قدر در بابلسر + عکس
کد خبر: 4133910
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

آیین لیالی شب قدر در بابلسر + عکس

آیین لیالی شب قدر با حضور حجت‌الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم پیشنمازی

به گزارش ایکنا از مازندران، ویژه برنامه آیین لیالی شب قدر 24 فروردین مصادف با شب بیست و سوم ماه رمضان، همزمان با شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) با حضور حجت الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی، استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار، تنی چند از مسئولان شهری بابلسر و حضور پرشور مردم سوگوار این شهرستان در غم امیرمومنان، در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد.

پس از قرائت دعای جوشن کبیر، حجت‌الاسلام والمسلمین، محمد ابراهیم پیشنمازی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضوع جهاد در نهج البلاغه گفت: امام علی (ع)، در خطبه 27 نهج البلاغه  آورده اند که «إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ». جهاد دری از درهای بهشت است كه خداوند آن را بر روی اوليای خاص خود گشوده است.

وی با اشاره به سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ افزود: هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

حجت الاسلام پیشنمازی با اشاره به اینکه در دهه های اخیر نظریه پردازان بزرگ غربی به خصوص یکی از نظریه پردازآمریکایی دو جنگ سخت و نرم را مطرح کرده اند. به تفاوت جنگ سخت و جنگ نرم پرداخت و تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما در جنگ سخت که مقابله نظامی دشمن علیه یک کشور صورت می گیرد، تکلیف دفاع از برخی از افراد جامعه مثل زنان و نوجوانان سلب می شود و مردان به دفاع می پردازند که در انقلاب اسلامی در این راه شهدای بسیاری در این دفاع تقدیم کرده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اما در بحث جنگ نرم که هم اکنون دشمن و غربی ها از این طریق ورود پیدا کرده اند و با ترفند هایی در صدد به انحراف کشیدن و نابود کردن تفکرات واقعی اسلام برآمده اند، این است که در حال حاضر با آن مواجه شده ایم که یکی از آن ها اخیرا در جامعه با ان روبرو شده ایم، بی حجابی در ملا عام است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که روش اعمال تهدیدهای سخت، استفاده از زور و اجبار است، در حالی که در نرم، از روش القاء و اقناع بهره‌گیری می‌شود و تصرف و اشغال سرزمین است در حالی که در تهدید نرم، هدف تاثیر‌گذاری بر انتخاب‌ها، فرآیند تصمیم‌گیری و الگوهای رفتاری حریف و در نهایت سلب هویت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: در جنگ نرم یا جنگ شناختی دشمن، با بچه مسلمان ها کاری می کند که از پدر و مادر مسلمان دور می شود و به این طریق خانواده مسلمان از هم پاچیده می شود.

در ادامه این آیین سید رضا حسینی مداح اهل بیت (ع) به همراهی حجت الاسلام پیشنمازی به مدیحه سرای و آیین قرآن به سر شب قدر پرداختند.

آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
آیین لیالی شب قدر در آستان مقدس امام زاده ابراهیم بابلسر
انتهای پیام
captcha