زیست‌بوم کارآفرینی حوزه فرهنگ و هنر در یزد توسعه می‌یابد
کد خبر: 4134739
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

زیست‌بوم کارآفرینی حوزه فرهنگ و هنر در یزد توسعه می‌یابد

استاندار یزد از تخصیص 31 میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره 16 به منظور شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر در این استان خبر داد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، یکشنبه شب، 28 فروردین ماه در نشست با جمعی از هنرمندان استان با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگ، ادب و هنر گفت: حل مسائل و دغدغه‌های این قشر نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی هر حوزه، اولویت‌بندی مسائل و اخذ تصمیمات لازم است.

استاندار یزد، کمبود زیرساخت‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار کرد: با وجود چالش‌های کشور در حوزه اعتباراتی و بودجه‌ای، 56 میلیارد تومان به تکمیل زیرساخت‌های این حوزه در استان اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر لزوم توجه به بخش نرم‌افزاری این حوزه بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های فرهنگ و هنر و توجه و حمایت از بخش نرم‌افزاری به صورت توأمان دنبال خواهد شد.   

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به ابهامات موجود در خصوص منابع حاصل از یک درصد فروش معادن اشاره و تصریح کرد: این منابع هر ساله وصول و پس از واریز به خزانه دولت، به استان باز نمی‌گشت و استان از آن منتفع نمی‌شد. در پرتو پیگیری‌های استان در سال گذشته، برای نخستین بار در دو ماهه پایان سال قریب به 350 میلیارد تومان منابع تحت عنوان یک درصد فروش معادن به استان بازگشت.  

فاطمی از دستور ویژه خود برای تخصیص 20 درصد از منابع حاصل یک درصد فروش معادن، به حوزه فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: به منظور شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر، 31 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 تخصیص یافت. براساس گزارش ارائه شده، 260 نفر برای دریافت تسهیلات مذکور معرفی شده‌اند که فرآیند مربوط به آن را تسریع خواهیم کرد.  

وی با بیان اینکه 200 فقره وام 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت گفت: این وام‌ها در طول سال جاری، به فراخور و با شرایط مد نظر این مجموعه، به انجمن‌ها و هنرمندان ارائه شود.  

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن بیان کرد: صنایع و معادن ملزم به ایفای مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تصمیم‌گیری هم راستا با سیاست‌ها و ملاحظات این بخش‌ها هستند.

فاطمی نسبت به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت هفتگی اعلام آمادگی کرد و افزود: در جریان این جلسات می‌توان مسائل، مطالبات و پیشنهادات فعالان هر بخش را بررسی و اقدامات لازم را سامان داد.

انتهای پیام
captcha