بازداشت شهروند چینی موهن به اسلام در پاکستان
کد خبر: 4135315
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

بازداشت شهروند چینی موهن به اسلام در پاکستان

پلیس پاکستان یک فرد چینی را به اتهام توهین به مقدسات اسلامی و هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) بازداشت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، پاکستان یک شهروند چینی را به ظن توهین به اسلام و پیامبر اکرم(ص) بازداشت کرد.

پلیس اعلام کرد: نام این مرد تیان و اهل چین است. او یکشنبه شب، ساعاتی پس از آنکه صدها نفر از ساکنان و کارگرانی که در پروژه سدسازی کار می‌کردند یک بزرگراه اصلی را مسدود و برای دستگیری او تجمع کردند؛ بازداشت شد.

به گفته ناصر خان، رئیس پلیس محلی، این تجمع اعتراضی در شهر کومیلا ـ واقع در نزدیکی محل سد داسو، بزرگترین پروژه برق آبی پاکستان ـ در استان خیبر پختونخواه، در مرز با افغانستان، برگزار شد. این تبعه چینی پس از متهم شدن به توهین به مقدسات، تحت بازداشت محافظتی قرار گرفت.

خان افزود: پلیس با بازداشت این شهروند چینی به سرعت به اعتراضات واکنش نشان داد. وی در تشریح این حادثه گفت: این اتهامات ناشی از اختلاف در محل کار است که در آن تیان دو راننده محلی را به بهانه گذراندن وقت بیش از حد برای نماز سرزنش کرد. سپس کارگران اذعان کردند که او به پیامبر(ص) توهین کرده است.

پلیس پاکستان اعلام کرد که تیان، مسئول حمل و نقل سنگین در این پروژه بوده است. در صورتی که بازرسان ثابت کنند او به اسلام توهین کرده است، تحت قوانین توهین به مقدسات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

فعالان رسانه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی را پخش کردند که نشان می‌داد گروهی از معترضان در بیرون مجتمع کارگران ساختمانی چینی و پاکستانی در کومیلا تظاهرات می‌کردند.

انتهای پیام
captcha