سپاه نماد و جلوه اقتدار ملت است
کد خبر: 4135843
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

سپاه نماد و جلوه اقتدار ملت است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت به عنوان روز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: این نهاد مردمی و انقلابی، نماد و جلوه عزت و اقتدار ملت رشید ایران در طول سال های پس از انقلابی اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان تبریز، امروز، اول اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به سفر هفته گذشته یکی از رهبران به اصطلاح برانداز به سرزمین‌های اشغالی، گفت: همگرایی با رژیم صهیونیستی عملا نشانه مخالفت و ضدیت با منافع ملی و عمومی کشور است.

وی افزود: این سفر چند روز بعد از راهپیمایی پرشکوه مردم ایران اسلامی و ملت های خاورمیانه در روز قدس که ماهیت ضدصهیونیستی دارد، انجام شد. با توجه به دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران اسلامی و نقش آن در ترور دانشمندان هسته‌ای و ضربه به زیرساخت های کشور، دیگر حنای مردم دوستی جریان‌های برانداز رنگ نخواهد داشت.

آل‌هاشم با تبریک پیشاپیش عید فطر به مسلمانان جهان و رهبر معظم انقلاب، گفت: طبق نظر رهبر معظم انقلاب و برای حفط وحدت مسلمانان در شهرها، در حد امکان یک نماز عید فطر برگزار شود زیرا این نماز نشانگر وحدت آحاد جامعه اسلامی است تا به صورت باشکوه در شهرها برگزار شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت به عنوان روز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: این نهاد مردمی به عنوان شجره طیبه و برخاسته از نهضت اسلامی ضداستکباری و استعمار از اولین اقدامات مبارک و دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام اسلامی است و این نهاد مردمی و انقلابی، نماد و جلوه عزت و اقتدار ملت رشید ایران در طول سال های پس از انقلابی اسلامی است.

وی افزود: سپاه علاوه بر نقش بزرگ و موثر در ایجاد امنیت پایدار همواره یک نیروی قدرتمند و خدمتگذاری صادق در عرصه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی بوده و مردم ایران همواره قدردان تلاش های مخلصانه و ایثارگری های به یاد ماندنی سپاه هستند.

آل‌هاشم با تبریک این روز به سبزپوشان سپاه پاسداران، یادآور شد: ایده تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوم اسفند پس از چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد و گروهی شهید آیت الله شهید بهشتی را ایده پرداز اولیه تاسیس این نهاد می‌دانند و برخی نیز شهید آیت الله مطهری را از جمله کسانی می دانند که در این قضیه نقش داشت.

امام جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب دقیق ترین خبر و تحلیل را در این رابطه مطرح کردند و فرمودند: «بنده آینده سپاه را آینده بسیار مبارکی می دانم و این سازمان متولد شده در انقلاب از برکات امام راحل است» و اگر این سپاه بوجود نمی‌آمد به این گستردگی نمی‌رسید.

وی همچنین با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، ادامه داد: به دنبال اعلام آن شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و این شورا قرارگاه مرکزی و مهندسی فرهنگی کشور را بر عهده دارد. با وجود اینکه این شورا کارهای خوبی نیز انجام داده است اما ما قانع نیستیم و باید بیش از این در خصوص مسایل فرهنگی کشور تلاش و فعالیت کند.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به نامگذاری دوم اردیبهشت به نام روز زمین پاک، گفت: زمین بستر حیات پایدار است و این روز فرصتی است تا در رابطه با اهمیت و نقش حیاتی زمین تامل بیشتری کنیم.

آل‌هاشم در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه باید به صورت منظم اجرا شود، ادامه داد: اقدامات اخیر دولت در این زمینه قابل قدردانی است ولی کافی نیست و دولت و متولیان امر باید با قدرت این برنامه را دنبال کنند زیرا این دریاچه برای مردم استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بسیار مهم است و افزایش تراز آب این دریاچه موجب خوشحالی مردم می شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن فصل جابجایی مسافران، گفت: در این فصل بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند و این مساله را در طول این هفته رییس جمهور به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده است زیرا آسیب پذیرترین قشر در ایران در اثر تورم، مستاجران هستند.

وی افزود: بیشترین تورم از ناحیه مسکن است و این موضوع به صورت مستقیم و کامل در زندگی مستاجران وارد می‌شود و در سال «مهار تورم» از دولت و مجلس توقع داریم به این مساله ورود کنند زیرا در سال‌های اخیر افزایش اجاره‌بها هزینه‌های گزافی را به مستاجران تحمیل کرده است و امسال باید مراقب افزایش اجاره بها باشد.

آل‌هاشم با اشاره به وضعیت نابسامان حوزه خودرو در کشور، تاکید کرد: باید دور تند افزایش بی‌رویه قیمت خودرو متوقف شود و این مطالبه عمومی مردم آذربایجان از دولت، مجلس و دستگاه نظارتی است.

انتهای پیام
captcha