شرایط ثبت نام در حوزه علمیه خواهران تشریح شد
کد خبر: 4136177
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

شرایط ثبت نام در حوزه علمیه خواهران تشریح شد

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ثبت‌ نام حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

شرایط ثبت نام در حوزه علمیه خواهران تشریح شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران، کوثر موسوی، کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران درباره تحصیل علاقه‌مندان در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از نکات مثبت و قابل توجه تحصیل در رشته‌های حوزه‌های علمیه این است که مدارک فارغ‌التحصیلی هر یک از سطوح حوزه، معادل مدارک هم‌پایه مدرک دانشگاهی است و این موضوع سبب سهولت ادامه تحصیل داوطلبان است.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه افزود: ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان به تحصیل در علوم دینی و حوزوی می‌توانند در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی درباره شرایط نام‌نویسی در مقطع عمومی(سطح۲) بیان کرد: دارندگان مدرک دوره اول متوسطه با حداکثر ۱۸ سال (متولدین سال ۱۳۸۴ به بعد) و حداقل معدل ۱۵ و دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال (متولدین سال ۱۳۶۲ به بعد) و حداقل معدل ۱۴ مدرک دیپلم، می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

موسوی تصریح کرد: در مناطق غیربرخوردار برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم و بالاتر حداقل معدل ۱۲ دیپلم هم بلامانع است و ضمناً تبصره‌هایی برای برخورداری از تخفیف در سن و یا معدل نیز در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از این موارد به مدارس علمیه محل سکونت خود مراجعه کنند.

آشنایی با نظام تحصیلی مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران

وی با بیان اینکه به اولین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران مقطع عمومی گفته می‌شود، اظهار کرد: این مقطع با رویکرد آموزش معارف عمومی و به صورت پیوسته طراحی و ارائه می‌شود و به فارغ‌التحصیلان این مرحله، مدرک تحصیلی سطح دو که معادل کارشناسی است، اعطا و دو گروه ویژه دارندگان مدرک دیپلم و ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه برگزار می‌شود.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، آموزش در تمامی مدارس علمیه خواهران را مبتنی بر نظام نیم‌سالی واحدی عنوان کرد و افزود: هر سال تحصیلی شامل دو نیم‌سال و هرنیم‌سال ۱۶ هفته درسی و ۲ هفته امتحانات است، تعداد واحدها در مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر ۱۹۰ واحد درسی و طول مدت تحصیل بدون احتساب مرخصی ۵ تا ۷ سال است و تعداد واحدها در مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دوره اول متوسطه ۲۶۶ واحد درسی و طول مدت تحصیل بدون احتساب مرخصی ۷ تا ۹ سال است.

منابع و زمان آزمون ورودی مقطع عمومی

وی در ادامه یادآوری کرد: آزمون ورودی مقطع عمومی(سطح ۲) در تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری به‌صورت همزمان در مراکز آزمون سراسر کشور به‌ جز استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار خواهد شد.

موسوی در خصوص معافیت از آزمون ورودی مقطع عمومی اظهار کرد: سه گروه معاف از آزمون کتبی هستند؛ حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه با ارائه مدرک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه یا سازمان تبلیغات اسلامی، برگزیدگان المپیادهای کشوری با ارائه گواهی معتبر، همچنین دارندگان مدرک دوره اول متوسطه (پایه نهم) با حداقل معدل کل ۱۸ و دارندگان مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۸ و همچنین دارندگان مدارک دانشگاهی با حداقل معدل ۱۷ از آزمون کتبی معاف هستند.

وی تصریح کرد: آزمون ورودی به صورت حضوری و رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و منابع آزمون در دفتر چه پذیرش مشخص شده است و در صورت دریافت فایل دفترچه با کلیک بر روی عناوین، منابع آزمون دانلود می‌شود.

پذیرش اتباع غیر ایرانی

وی درباره با پذیرش اتباع غیر ایرانی نیز اظهار کرد: اتباع غیرایرانی صرفاً به صورت روزانه و با دریافت مجوز از جامعة المصطفی(ص) العالمیه می‌توانند ثبت نام کنند؛ این گروه از داوطلبان باید گذرنامه معتبر انفرادی (گذرنامه خانوادگی مورد قبول نیست) و یا کارت معتبر آمایش داشته باشند و در این صورت می‌توانند در مراکز حوزوی ادامه تحصیل بدهند.

کارشناس سنجش و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام‌نویسی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرس http://paziresh.whc.ir/ در بازه زمانی تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha