گردهمایی «دختران فاطمی» در مهدی‌شهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4136234
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

گردهمایی «دختران فاطمی» در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

برگزاری گردهمایی «دختران فاطمی» در آغاز دهه کرامت به عنوان یکی از مصوبات دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدی‌شهر مطرح شد.

ارسالی// گردهمایی دختران فاطمی در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از دفتر امام جمعه مهدیشهر، بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدی‌شهر امروز، 4 اردیبهشت با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد.

اعضای این شورا راهکارها و طرح‌های خود را در چهار محور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها، نقش شهرداری‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در خصوص عفاف و حجاب تبیین و ارائه کردند.

تشکیل ستاد عفاف و حجاب در آموزش و پرورش، تشکیل کارگروه روز دختر و گردهمایی دختران فاطمی در آغاز دهه کرامت و سالروز تولد حضرت معصومه (س)، تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده، ایجاد گفتمان‌های عفاف و حجاب در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، تشکیل جلسات هم‌اندیشی دانش‌آموزان در مدارس و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با تکیه بر فرهنگ عفاف و حجاب از جمله راهکارهایی بود که مدارس باید در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به آن عمل کنند.

در این جلسه همچنین در نظر گرفتن امتیازاتی از نظر انضباطی برای دانش‌آموزان که پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند، حمایت از گروه‌های حامی فرهنگ عفاف و حجاب، طرح مباحث عفاف و حجاب و آداب پوشش اسلامی در قالب آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگی ویژه معلمان، استفاده از شعرخوانی، هنر، قصه، نقاشی ویژه دبستان و آشنا کردن کودکان با فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر راهکارهایی بود که مدارس باید در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به آن توجه داشته باشند.

اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدی‌شهر موضوعاتی مانند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، نظارت بر اجرای قوانین پوشش در دانشگاه، فعال شدن ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی اساتید با موضوع نقش اساتید در تعلیم و تربیت با رویکرد گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را به عنوان راهکاری برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها به تصویب رساندند.

ایجاد یک پایگاه در خصوص گفتمان‌سازی عفاف و حجاب در روزهای تعطیل در پارک‌های شهرستان مهدی‌شهر، برگزاری نمایشگاه عرضه پوشاک و لباس مناسب ارزان (چادر و مانتوی مناسب) با تخفیفات ویژه و فضاسازی شهرها با تبلیغات مناسب در حوزه عفاف و حجاب نیز به عنوان نقشی مهم پیش روی شهرداری‌ها در راستای فرهنگ عفاف و حجاب از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدی‌شهر به تصویب رسید.

پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز با ترویج گفتمان‌سازی در مساجد شهرستان مهدی‌شهر در حوزه عفاف و حجاب و حمایت از تولید چادر و مانتوی مناسب و ارزان در بعضی از پایگاه‌هایی که توان تولید دارند نقش مهمی در امر ترویج عفاف و حجاب دارند که به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نهایی شد.

یادآور می‌شود این جلسه با حضور ائمه جمعه شهرهای مهدی‌شهر، درجزین، شهمیرزاد، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، شهرداران شهرهای مهدی‌شهر و درجزین و اعضای شورا در جوار حرم مطهر امامزاده قاسم زیارت مهدی‌شهر با محوریت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و تحکیم خانواده برگزار شد.

انتهای پیام
captcha