فعالیت ۱۵۷۲ مداح شناسنامه‌دار در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4136550
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

فعالیت ۱۵۷۲ مداح شناسنامه‌دار در خراسان‌جنوبی

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی هزار و ۳۴۶ هیئت مذهبی فعال داریم و تعداد مداحان شناسنامه‌دار در استان نیز هزار و ۵۷۲ نفر است.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامي خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم تودیع و معارفه ریس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۳۰ مؤسسه قرآنی فعال با مجوز تبلیغات اسلامی و ۴۵ مؤسسه قرآنی با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی ،۷۳ خانه قرآن شهری و ۱۸۴ خانه قرآن روستایی داریم.

وی افزود: اکنون در خراسان جنوبی هزار و ۳۴۶ هیئت مذهبی فعال داریم و تعداد مداحان شناسنامه‌دار در خراسان جنوبی نیز هزار و ۵۷۲ نفر است.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه شبکه تبلیغ نیز ۱۵۰ نفر مبلغ طرح هجرت و پایگاه‌های اجتماعی به طور مستفیم با تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط هستند و در مراسمات مختلف مذهبی نیز به صورت میانگین هزار و ۳۵۰ نفر مبلغ بومی و غیر بومی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره تشکیل تشکل دختران حاج قاسم در خراسان جنوبی، گفت: در زمینه نهضت پیشرفت بانوان نیز اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در دوران مدیریت بر سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط بسیار خوب و سازنده‌ای با علمای اهل سنت داشته است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی پیرامون مباحث فرهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر همدل هستند که یک فرصت محسوب می‌شود.

وی افزود: تبلیغات اسلامی در بیشتر شهرستان‌های استان ساختمان مِلکی دارد، برای اداره بیرجند نیز سند زمین را تحویل گرفتیم که امیدواریم مدیران بعدی کار را تکمیل کنند.

حجت الاسلام حجت سالاری، مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با ارشادات نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خدمتگذار خوبی برای مردم مؤمن استان باشیم.

وی بیان‌ کرد: برای تحقق مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند همراهی و مساعدت همه نهادهای مردمی، انقلابی و جریان حاکمیتی دولت انقلابی هستیم.

سالاری افزود: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که رودررویی جبهه جریان طاغوت با جبهه حق بسیار ملموس است و البته به فضل الهی و براساس نوید مقام معظم رهبری پیروزی با جبهه مقاومت و تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این شرایط باید حرکت دقیق، سریع، جهادی و البته مطالعه‌شده فرهنگی داشته باشیم و با هم‌افزایی و فراتر از وظایف اداری، خدمتگزار مردم باشیم.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید توانمندی‌های خود را ارتقاء بدهیم، اظهار کرد: می‌خواهیم حرکت تبلیغی و تبیینی را به سمتی ببریم که تبلیغ دین را به صورت عمومی داشته باشیم و هر خانواده یک سنگر برای تبلیغ و تبیین باشد.

وی بیان کرد: به صورت متعهد و دغدغه مندانه و با مطالعه در حوزه تبیین ارزش‌های دینی قدم برخواهیم داشت تا خروجی بسیار خوبی داشته باشیم که در این زمینه همه دستگاه‌های فرهنگی باید به صورت هم افزا قدم بردارند.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه حضور طلاب و مبلغین در روستاها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: برای اعزام روحانی به روستاهای خراسان جنوبی نیازمند همراهی سازمان تبیلغات اسلامی هستیم.

وی اظهار کرد: علمای شیعه و سنی ظرفیت بسیار بزرگی برای تبلیغ دستورات اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

طالبی با اشاره به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اساسنامه آن، گفت: بعد از اینکه دشمن در جنگ سرد در دهه 60 به نتیجه ای نرسید، دست به اقدامات فرهنگی، نرم و ضد فرهنگی زد لذا مقام معظم رهبری به کرات به موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی متذکر شدند.

معاون استاندار با بیان اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم تا جایی پیش رفت که تاکنون بالغ بر 50 نوع جنگ ترکیبی، جنگ نیمه سخت، نرم، روایت ها و شناخت ها را تجربه کرده ایم، افزود: در راستای جنگ ترکیبی نسخه ابلاغی رهبری بحث جهاد تبیین است.

طالبی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هم در سطح ملی و هم بین المللی و منطقه‌ای دستاورهای بسیار بزرگی داریم، تصریح کرد: دولت سیزدهم هم توفیقات بسیار بزرگی را رقم زده و در دستور کار دارد. 

وی یادآور شد: برای تحقق جهاد تبیین که رهبری به عنوان یک فریضه فوری از آن یاد می‌کنند، ما یک جامعه مبلغین تأثیرگذار داریم.

معاون استاندار با ذکر این نکته که با مدیریتی که از ابتدا در خراسان جنوبی صورت گرفته و با مبلغانی که از سایر استان ها مراجعه می کردند در حوزه جهاد تبیین کارهایی انجام شده است، گفت: در موضوع جهاد تبیین به ویژه تبیین دستاوردهای نظام هر چقدر برای مردم و جوانان بگوییم، در فضای حقیقی مؤثرتر از فضای مجازی است و این موضوع از درخواست‌های ما از سازمان تبلیغات است.

طالبی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه کار کرده اما باید بیش از این اقدام شود. 

به گفته وی، در خراسان جنوبی مردم انقلابی و متدینی داریم لذا ما در موضوع عفاف و حجاب در استان خیلی مشکل نداریم اما در این حوزه احساس خطر داریم که باید روحانیون، مبلغین و مداحان از ظرفیت منبرها استفاده کنند و سازمان تبلیغات کشور هم در این خصوص اعتبار ویژه در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌ها در هر روستایی که روحانی مستقر داریم آسیب های اجتماعی آن محل کمتر است، گفت: ظرفیت استان هم در این موضوع مشخص می باشد لذا  خواهشمندیم در این حوزه هم استان ویژه دیده شود. 

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رضایی تقدیر شد و حجت الاسلام سالاری به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معرفی شد. 

انتهای پیام
captcha