تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی به سمت کارهای جدید رفته‌ است
کد خبر: 4136576
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
حجت‌‌الاسلام قمی:

تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی به سمت کارهای جدید رفته‌ است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید کارهای فرهنگی گیرا، جذاب، قوی و مؤثری متناسب با تحولات زمانه، برای جوانان و نوجوانان انجام داد، گفت: از سه سال گذشته با همفکری نیروهای مردمی به‌دنبال کارهای اثرگذار در اذهان جوانان و نوجوانان هستیم.

دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما در راستای تقویت بعد فرهنگی در خراسان‌جنوبی موظف هستیم با همراهی و همفکری قدمی رو به جلو برداریم؛ معیارهای فرهنگی در این استان به نسبت سایر استان‌ها خوب و مناسب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید کارهای فرهنگی گیرا، جذاب، قوی و مؤثری متناسب با تحولات زمانه، برای جوانان و نوجوانان انجام داد، بیان کرد: از سه سال گذشته با همفکری نیروهای مردمی به‌دنبال کارهای اثرگذار در اذهان جوانان و نوجوانان هستیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد دغدغه در زمینه مشکلات فرهنگی جامعه ادامه داد: خلاقیت و نوآوری از اجزای طبیعت انسان است و زمانی حرف اثرگذار خواهد بود که با روش‌های نوین و روز باشد؛ در یک هزار و ۸۰۰ نقطه کشور جشن تکلیف برگزار کردیم که شور و نشاط خاصی داشت.

تحولات جدید در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام مجید نصرایی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی تحولات جدید و خوبی در حال شکل‌گیری و  رقم خوردن است؛ زحمت و تلاش اصلی سرود سلام فرمانده نیز از ابتکارات و اقدام خوب حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبیلغات اسلامی بود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی نگاه‌های بلند مبنایی و گفتمانی و مورد تأیید مقام معظم رهبری وجود دارد؛ مقام معظم رهبری تأکید دارند که هر کجا میدان به جوان‌های انقلابی دادیم، شاهد پیشرفت و تحویل هستیم و در مجموع کارها خوب پیش می‌رود و رضایت مردم را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه اگر به حوزه فرهنگ بی‌توجهی شود هرچه هم زیرساخت‌های مختلف را توسعه دهیم، موفقیتی به دست نخواهیم آورد، بیان کرد: باید با همراهی همه متولیان تحولات خوبی در حوزه فرهنگ رخ دهد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود استاندار، تمام طرح‌های اجرایی از جمله عمرانی، صنعتی و معدنی استان پیوست فرهنگی دارد که این یک اقدام شایسته و مبارک در دولت سیزدهم در این منطقه است.

وی افزود: در گزارشی که به مقام معظم رهبری ارائه دادیم به ظرفیت‌های اقتصادی، معادن و مرز استان اشاره کرده بودیم، ایشان فرمودند که خراسان‌جنوبی فرهنگ غنی دارد؛ باید در کلان‌ کشور، ظرفیت‌‌های مختلف برای اجرای برنامه فرهنگی به‌کار گرفته شود و استمرار برنامه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی درخواست ما در سطح کشور است؛ باید ظرفیت‌های بالفعل شورای فرهنگ عمومی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، بالقوه شود.

اسحاقی خطاب به رئیس سازمان تبیلغات اسلامی گفت: در خصوص فعالیت‌های شما در حوزه بین‌الملل آگاه هستیم که اقدامات خوب و مؤثر است.

خراسان‌جنوبی در سطح ملی ویژه و خاص دیده شود

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز بیان کرد: در سطح ملی به‌خصوص در بحث تخصیص اعتبارات باید استان به‌صورت ویژه و خاص دیده شود تا گام مؤثری در راستای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی این استان برداشته شود.

وی افزود: در بعد فرهنگی و حوزه تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت استان همکاری و همراهی لازم را خواهیم داشت، اما نیاز است که در سطح ملی هم به این استان توجه ویژه و خاصی شود.

قناعت از خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان علم و ایمان یاد کرد و گفت: با تمام برتری‌‌های استان در بعد فرهنگی ولی متأسفانه در زمینه زیرساخت‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسبی نداریم که در این خصوص در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به همراهی و همدلی بسیار خوب مسئولان خراسان‌جنوبی در راستای ارتقای استان در بعدهای مختلف، بیان کرد: نیاز است به این استان در سطح ملی بیش از گذشته توجه شود.

قناعت به نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور در سطح کشور در این استان در فضای باز برگزار شد که با استقبال گسترده مردم همراه بود؛ مردم خراسان‌جنوبی در دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور با حضور گسترده خود خط‌شکن بودند؛ در زمینه ارتقای زیرساخت‌های استان در سفر نخست رئیس‌جمهور، مصوبات بسیار خوبی داشتیم و اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌‌جنوبی رقم خورد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه در سال گذشته به این استان و برگزاری کرسی آزاداندیشی وی با دانشجویان گفت: این دیدار و برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی نشان‌دهنده فضای باثبات و فرهنگی این استان است.

قناعت با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای مردمی بسیار متدین و نجیب و همراه و همسو با نظام است، اظهار کرد: مردم استان در همه انتخابات گذشته مشارکت بسیار بالایی داشته‌‌اند.

انتهای پیام
captcha