گردشگری؛ بهترین راه ایجاد درآمد و اشتغالزایی در کلیبر
کد خبر: 4136934
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
یک نماینده مجلس بیان کرد:

گردشگری؛ بهترین راه ایجاد درآمد و اشتغالزایی در کلیبر

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح منظومه گردشگری رونمایی می‌شود، گفت: گردشگری بهترین راه برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی در شهرستان است.

حسین حاتمی، نماینده مردم کلیبر در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین حاتمی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، ۷ اردیبهشت‌ماه، در همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با حضور رئیس مجلس، با بیان اینکه محرومیت، بیکاری و فقر موضوعاتی هستند که باید نسبت به آنها حساس بود، گفت: شاخص‌های محرومیت مردم منطقه را آزار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این همایش فرصتی برای بیان دغدغه‌ها، ایجاد هم‌افزایی و درک واقعی از ظرفیت‌های شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند است، گفت: تلاش برای محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه برای مردم رسالت امروز همه مسئولان است. این ادبیات بر گرفته از اسلام ناب، کلام امیرالمومنین(ع) و همچنین سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

حاتمی، با بیان اینکه محرومیت، بیکاری و فقر موضوعاتی هستند که باید نسبت به آنها حساس بود، اظهار کرد: بر این اساس محرومان، روستاییان و عشایری که در مدارس کانکسی، کپری و کلنگی درس می‌خوانند، نشان می‌دهد سینه سپرکرده‌های این عرصه در ادای وظایفشان کوتاهی کرده‌اند یا توجه جدی نداشته‌اند. کارگزار نظام اسلامی صرفاً یک کاربر نیست که تعهدش را در میان بوروکراسی خودساخته سیستمی گم کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مسئول عنوان می‌کنم اگر بیماری بخاطر جاده‌های نامناسب یا کمبود درمانگاه جان خودش را از دست بدهد، من از اتصال خودم به کارگزار در تراز نظام اسلامی در محضر وجدانم شرم می‌کنم و به خداوند پناه می‌برم.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردان بلند اراده، خیّر، کارآمد، کارآفرین و مدیران جهادی پرورش یافته در مکتب شهیدان باکری و سلیمانی در میدان باشند و شاخص های محرومیت ما را آزار دهد در حالی که تیر در تفنگ داریم. در واقع منابع طبیعی، معدنی، دامی، تبدیلی، نیروی جوان و جویای کار از جمله این ظرفیت ها هستند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود، ادامه داد: سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند بیشترین راه‌های خاکی و غیرآسفالت را در کشور دارند؛ محرومیت محصول اقدامات مدیران و تصمیم‌گیران است؛ ما اساساً محروم نبودیم بلکه ما را محروم کردند.

حاتمی افزود: در واقع وقتی منابع کشور را براساس فاکتورهای جمعیت توزیع می‌کنند و تمرکزگرایی صورت می‌گیرد، طبیعاً روستاهای کلیبر، خداآفرین و هوراند از جاده و غیره بی‌بهره می‌مانند. جاده‌های فرعی درجه دو به پایین داریم و هفتاد درصد جاده‌های استان آسفالت است اما این مؤلفه در سه شهرستان بالعکس است؛ هر چند در دولت اقداماتی شده است.

وی با اشاره به اینکه کلیبر، خداآفرین و هوراند در سال جاری احتمالاً با تنش آبی مواجه خواهند شد، گفت: بر این اساس درخواست می‌شود این موضوع از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و آبفا مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان هوراند بدون برکه است لذا مردم این منطقه خواستار احداث سد هستند، اظهار کرد: در این میان هفت روستا در مخزن احداث یکی از سدها غرق شدند و زمینه به آنها تعلق نگرفت لذا باید این موضوع پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند بیشترین مدارس کانکسی در کشور را دارند، گفت: از فعالان اقتصادی و خیرین درخواست می‌شود کمک حال آموزش و پرورش باشند و تلاش کنند حداقل مدارس یک کلاسه احداث کنند تا مدارس کانکسی برچیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کلیبر، خداآفرین و هوراند، افزود: طرح هفته‌های گردشگری ارسباران مدنظر بوده و کلیات این طرح بررسی شده است زیرا این مهم یکی از ظرفیت‌های اصلی درآمدزایی است. هرچند باید زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

حاتمی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز ویژه گردشگری بانوان، حمایت از اشتغال بانوان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تخصیص اعتبارات برای مشاغل خانگی و غیره دارای اهمیت است، گفت: اگر ظرفیت‌ها به خوبی برای سرمایه‌گذاران معرفی شود، حتماً به شکوفایی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام
captcha