اعتبارات فرهنگی استان‌ها قبل از پایان فصل بهار تخصیص می‌یابد
کد خبر: 4137064
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
وزیر ارشاد:

اعتبارات فرهنگی استان‌ها قبل از پایان فصل بهار تخصیص می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی و هنری به جامانده از سال‌های گذشته در کشور و استان فارس اهتمام ویژه‌ای وجود دارد، گفت: اعتبارات فرهنگی و هنری استان‌ها در قالب آیین‌نامه به زودی و قبل از پایان فصل بهار در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 8 اردیبهشت‌ماه به شیراز سفر و در چندین برنامه شرکت کرد که از جمله آن می‌توان به حضور در جمع فعالان فرهنگی و هنری استان فارس و بازدید از تالار مرکزی شیراز و شرکت در برنامه پایانی هفته بزرگداشت یادروز سعدی اشاره کرد.

وی در جمع خبرنگاران شیراز و استان فارس را از کانون‌های اصلی فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و افزود: هنرمندان و فرهنگوران فارس در بسیاری از شاخه‌های فرهنگی و هنری رتبه نخست کشور را دارند و بدون شک مورد احترام تمام اهالی فرهنگ و هنر هستند.

اسماعیلی با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: در دولت سیزدهم و در سال 1402 بنا داریم تا جریان‌های مردمی، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری را به صورت ویژه تقویت کنیم که در همین راستا نیز اتفاقات خوبی در لایحه بودجه 1402 با همکاری دولت و مجلس رقم خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی و هنری به جامانده از سال‌های گذشته در کشور و استان فارس اهتمام ویژه‌ای وجود دارد، گفت: اعتبارات فرهنگی هنری استان‌ها نیز در دولت تصویب می‌شود و در قالب آیین‌نامه به زودی و قبل از پایان فصل بهار در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت که توسعه بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اولویت ماست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تالار مرکزی شیراز گفت: تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از پایان دولت سیزدهم این تالار را تحویل اهالی فرهنگ و هنر دهیم.

اسماعیلی با یادآوری اینکه در نخستین سفر دولت سیزدهم به استان فارس بنا شد قریب ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد، افزود: تاکنون قریب ۳۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی واریز شده و بقیه بودجه مورد نیاز هم با سرعت بالا و طی ماه‌های آینده واریز خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پروژه تالار مرکزی شیراز تا پایان سال 1403 تکمیل شود، گفت: تالار مرکزی شیراز هم به لحاظ سالن‌های متنوعی که برای اجراهای هنری دارد و هم به واسطه مرکزیت خوب در شهر شیراز و دسترسی که برای هنرمندان و هنردوستان دارد، کم‌نظیر است.

انتهای پیام
captcha