مجازات زندان برای توهین به خطیب اندونزیایی
کد خبر: 4137653
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

مجازات زندان برای توهین به خطیب اندونزیایی

یک تبعه استرالیایی به اتهام اهانت به خطیب مسجدی در شهر باندونگ اندونزی با مجازات بیش از یک سال زندان مواجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از Sydney Morning Herald، برنتون کریگ عباس عبدالله مک آرتور (Brenton Craig Abbas Abdullah McArthur)، 47 ساله، جمعه شب، 8 اردیبهشت ساعاتی پس از حادثه در فرودگاه بین‌المللی سوکارنو-هاتا جاکارتا دستگیر شد.

او متهم شده است که حدود ساعت 6 صبح روز جمعه به سمت امام بصری انور در مسجد المهاجر آب دهان انداخته است. این تبعه استرالیا در مهمانسرایی در نزدیکی مسجد اقامت داشت و گویا از صدای اذان صبح زود از مسجد آزرده خاطر شده بود.

خبرگزاری اندونزیایی کومپاران روز یکشنبه گزارش داد که مک آرتور از زمان دستگیری‌اش در ایستگاه پلیس باندونگ بازداشت و اکنون به عنوان مظنون این حادثه در مسجد معرفی شده است.

پلیس باندونگ گفت که این تبعه استرالیایی بر اساس مواد 315 و 335 قانون جزایی اندونزی تحت بازجویی قرار گرفته است.

ماده 315 قانون جزایی اندونزی به افترایی اشاره دارد که با قصد عمدی انجام شده است و ماده 335 رفتار توهین‌آمیز را مشمول مجازات می‌داند.

بودی سارتونو، رئیس پلیس باندونگ گفت: موادی که ما درخواست دادیم براساس آن این موضوع بررسی شود مواد 335 و 315 قانون جزا است. مجازات این رفتار براساس این مواد قانونی یک سال و دو ماه است اما بعداً خواهیم دید که روند چگونه پیش خواهد رفت.

گزارش کومپاران می‌افزاید: مک آرتور اتهامات علیه خود را رد می‌کند، اما می‌گوید پلیس از پنج شاهد واقعه شهادت گرفته است.

پلیس گفت: مک آرتور تلاشی برای فرار از مقامات نداشته است، اما در آن روز بلیطی برای بازگشت به استرالیا رزرو کرده بود.

مک آرتور در پروفایل خود در رسانه‌های اجتماعی، خود را به عنوان یک توسعه دهنده بازی‌های رایانه‌ای، نویسنده و معلم با علاقه‌مندی به فلسفه، اخلاق، مسائل انسانی و مهندسی الکترونیک توصیف می‌کند. او عکس‌هایی از سفرهایش در اندونزی از جمله بازدید مساجد و تمرین هنرهای رزمی ووشو را منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha