حل مسائل فرهنگی نیازمند نقشه راه جهادی است
کد خبر: 4138546
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
نوباوه:

حل مسائل فرهنگی نیازمند نقشه راه جهادی است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مسائل فرهنگی نیازمند نقشه راه جهادی هستیم، گفت: اندیشمندان و گروه‌های فکری موارد ایجابی نقشه راه را تعیین می‌‌کنند اما در عملیاتی کردن آن دچار ضعف هستیم.

بیژن نوباوه، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، بیژن نوباوه، نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت ارائه آمار مسائل فرهنگی، گفت: بیان آمار صرفا کفایت نمی‌کند زیرا تجربه اثبات کرده است که در ارائه آمار، ارقام و ارائه نقشه‌های راه بسیار خوب عمل می‌کنیم اما در اجرا موفقیت لازم کسب نمی‌شود و این مشکل در سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به طرح مسائل کلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی برای پیدا کردن مسیر، اظهار کرد: بدون شک در این جلسه نمی‌توانیم همه مسایل فرهنگی را مطرح کنیم اما می‌توانیم به کلیاتی بپردازیم که تلنگری برای ما باشد تا متوجه شدیم کجای کار هستیم و چه مسیری پیش روی ما قرار دارد.

نائب اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای حل مسائل فرهنگی نیازمند نقشه راه جهادی هستیم و توسط اندیشمندان و گروه‌های فکری موارد ایجابی نقشه راه تعیین می‌‌شود اما در عملیاتی کردن آن دچار ضعف می‌شویم.

نوباوه، وجود پیوست فرهنگی را برای تحقق نقشه مهندسی فرهنگی دارای اهمیت بسیار بالا و ضروری دانست و اضافه کرد: در پیوست فرهنگی وظایف دستگاه‌های اجرایی و حتی رسانه‌ها کاملا مشخص است؛ پرورش و تربیت اکنون تحت تاثیر مسائل گوناگون قرار گفته و وضعیت فرهنگ را نمی‌‌توان در سالیان بعد بررسی کرد لذا باید به صورت لحظه‌ای مورد پایش قرار گیرد.

وی، وادادگی ارگان‌ها و برخی از دستگاه‌های اجرایی را از مهم‌ترین معضل در حل مسائل فرهنگی دانست و گفت: شرح وظایف دستگاه‌ها هرچند که ایجابی به نظر برسد، بسیار با اهمیت است بنابراین سستی در انجام وظیفه معنی ندارد.

انتهای پیام
captcha