شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مشکلات سیستان‌وبلوچستان کمک کنند
کد خبر: 4138741
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مشکلات سیستان‌وبلوچستان کمک کنند

محمد کرمی گفت: یکی از مهمترین وظایف و تکالیف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به حل مسائل و مشکلات سیستان‌وبلوچستان است و فعالان این عرصه باید از پشت میزنشینی فاصله گرفته و کف میدان حضور داشته باشند.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه‌ گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان روز گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه بازدید از رویداد دانشجویی کسب‌وکار و کارآفرینی و در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور پارک علم‌وفناوری، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم‌وفناوری باید به حل مسائل و مشکلات استان کمک کنند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان، به‌هیچ وجه فقیر و محروم نیست اما از ظرفیت‌های خدادادی و موجود آن بهره کافی را نبرده‌ایم.

کرمی افزود: یکی از مهمترین وظایف و تکالیف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به حل مسائل و مشکلات سیستان‌وبلوچستان است و فعالان این عرصه باید از پشت میزنشینی فاصله گرفته و کف میدان حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان در صحنه حضور داشته باشند به‌صورت تخصصی و دقیق‌تر می‌توانند نیازمندی‌های استان را احصا و در جهت حل آنها گام بردارند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد: همه اساتید دانشگاه‌ها نیز باید در پارک علم‌وفناوری، شرکت‌های تخصصی فعال کرده و جمع زیادی از دانشجویان را دور هم جمع کنند و به‌صورت کارگاهی در صدد عملی کردن دروس تئوری دانشگاهی باشند.

کرمی ادامه داد: مدرک‌گرایی و مدرک محوری می‌تواند یک معضل جدی باشد و هرگز نباید به صرف اخذ یک مدرک تحصیلی، از علوم جدید و به‌روز کردن خود فاصله گرفت و این امر نیز ضرورت دارد تا هم برای اساتید و هم‌ دانشجویان درنظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات ما در اجرا این است که کارها پشتوانه علمی و دانش‌بنیان ندارد چرا که اگر کارگاهی برپایه دانش‌، بنیان شود هیچ‌گاه به بن‌بست نخواهد رسید.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما در این استان انجام کارهای دانش‌بنیان است بنابراین همواره از این پارک علم‌وفناوری بازدید خواهیم کرد.

کرمی افزود: باید روز‌به‌روز در همه زمینه‌ها ارتقا پیدا کنید و همواره به دنبال شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم، بخشی از محصولات ما در پارک علم‌وفناوری باید به مرحله تولید برسد و شرکت‌هایی که در پارک علم‌وفناوری به بلوغ رسیده‌اند به شهرک‌های صنعتی وارد شوند.

وی اضافه کرد: باید صنایعی در سیستان ایجاد کرد که آب‌بر نباشند و با شرایط موجود هم‌خوانی داشته باشد، از طرفی، قطعاتی که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نیاز به تولید دارد باید در خود سیستان‌وبلوچستان تولید شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: جوانی فرصتی ویژه است چرا که ذهن جوان مملو از ایده و خلاقیت بوده و سرشار از انرژی است.

انتهای پیام
captcha